EN

شهردار بیرجند در نشست خبری هفته دولت اعلام نمود: مدیریت جهادی دولت سیزدهم استمرار اقدامات شهیدان رجایی و باهنر است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند روز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به همه دولتمردان گفت: هرچند عمر دولت شهیدان رجایی و باهنر خیلی کوتاه بود اما نقش بسیار مهمی در مدیریت کشور داشت و مدیریت جهادی دولت سیزدهم استمرار اقدامات آنها است.
دکتر مهدی بهترین اظهار داشت: در هفته دولت هفت پروژه شاخص شهرداری بیرجند که بیشتر آنها در شمال شهر بیرجند است با اعتباری بالغ بر ۵۵۶ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
شهردار بیرجند ادامه داد: بوستان الهیه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و مساحت ۲.۲ هکتار، آیلند بلوار الهیه با اعتبار ۴ میلیارد ریال به طول ۷۳۰ متر، آیلند بلوار جوادیه با اعتبار ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به طول ۵۷۲ متر و آیلند بلوار نماز با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به طول ۶۰۰ متر از جمله پروژه های افتتاحی هفته دولت توسط شهرداری بیرجند است.
دکتر بهترین بیان کرد: پیاده رو سازی بلوار رجایی و جوادیه با اعتبار بیش از ۷ میلیارد ریال و آسفالت معابر سطح شهر با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال به متراژ ۲۰۰ هزار متر مربع از دیگر پروژه های افتتاحی شهرداری بیرجند در هفته دولت است.
شهردار بیرجند در مورد آسفالت معابر سطح شهر، عنوان کرد: زیرسازی و آسفالت پیاده روی دو طرف خیابان آزادگان به متراژ ۸۹۲ متر مربع، روکش آسفالت بلوار میلاد، زیرسازی و آسفالت خیابان عمار، زیرسازی و آسفالت انتهای خیابانهای نارون، زیرسازی و آسفالت سمت شرق معبر بلوار حضرت ابوالفضل (ع) و پیاده روی سمت غرب از سه راه اسدی تا میدان موسی بین جعفر (ع)، زیرسازی و آسفالت خیابان خدمت، روکش آسفالت بلوار جوادیه به طول 16000 مترمربع و دیگر معابر سطح شهر انجام شده است.
وی احداث سرویس بهداشتی مکانیزه بازار (منتظری 22) با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 800 میلیون ریال را از دیگر پروژه های قابل افتتاح هفته دولت برشمرد و گفت: سرویس بهداشتی به مساحت 47 متر مربع دارای 8 چشمه دستشویی بانوان، آقایان، معلولان با نمای سنتی و همخوانی با بافت سنتی بازار با عنایت به درخواست بازاریان و همشهریان محترم و مسافرین گرامی ، قابل افتتاح است.

شهردار بیرجند با اشاره به پروژه‌های که از دهه فجر سال گذشته تا هفته دولت امسال توسط شهرداری بیرجند اجرا شده است، اظهار کرد: بوستان خطی طبیعت، بوستان خطی مهر شهر، احداث سایت متمرکز پردازش و دفع پسماندو نصب مگنت، راه اندازی میدان مرکزی میوه و تره بار، بهسازی ۳۶ جایگاه بازار روز غفاری، اجرای آیلند خیابان ظفر و راست گردهای خیابان‌های مدرس و پاسداران از جمله این پروژه‌ها است.
دکتر بهترین از شبانه روزی شدن مرکز فوریت‌های اجتماعی و تأسیس گرمخانه، اجرای ۹۰ درصد آیلند بلوار جمهوری و آسفالت معابر شهری بیرجند نیز خبر داد و گفت: احداث دو سرعتگاه به مساحت ۱۲۰ متر مربع و کف سازی کانال سجاد (ع) و برگزاری بیش از ۵۰ جشن و برنامه های فرهنگی در اعیاد و مناسبت های ملی و مذهبی با هزینه هفت میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده است.
به گفته وی مشارکت و حمایت شهرداری از تشکل های اجتماعی با راه اندازی و فعال سازی خانه محله شعبانیه، خانه محله الهیه، مرکز بیرجند شناسی ، خانه خراطی و خانه صنایع دستی نیز از اقدامات فرهنگی اجتماعی مدیریت شهری می باشد.
شهردار بیرجند با بیان اینکه باغ شهرداری بیرجند ترکیبی از میدان اجتماعات و پارک مفاخر در دست اقدام است که در فازهای مختلف انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که اراضی پادگان 04 بیرجند داده شود به سرعت این پارک احداث میشود در میدان اجتماعات ظرفیت بیش از 20 هزار نفر و برگزاری مراسمات ملی و مذهبی در آن پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه بوستان احمدی روشن به مساحت دو هکتار در سه فاز و المان شهدای گمنام نیز در مهرشهر بیرجند احداث می‌شود، تصریح کرد: آرامستان جدید به مساحت 97 هکتار ، بازارچه صنایع دستی فرهنگسرا، احداث پل اراضی موسوی، پروژه بنددره، پیاده روسازی بلوارهای شعبانیه و مدرس از جمله پروژه‌های در دست اقدام و پیش بینی شده شهرداری بیرجند است.
شهردار بیرجند در پایان بیان کرد: با توجه به برنامه‌های ورزشی بسیاری که در این مدت توسط شهرداری اجرا شد، از طرف کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های همگانی از شهردار بیرجند به عنوان شهرداری برتر در این زمینه سه شنبه گذشته تقدیر شد که در این راستا پروژه شهر فعال در بیرجند اجرا خواهد شد.