EN

شهردار بیرجند: یاد و نام عمار انقلاب در بیرجند زنده و پاینده می ماند

با مصوبه شورای اسلامی شهر و به همت شهرداری بیرجند میدان واقع در بلوار بهجت مهرشهر به نام آیت ا… محمد تقی مصباح یزدی نامگذاری گردید.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ آیت ا… محمود رجبی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاح این میدان ضمن بیاناتی اظهار داشت: زنده نگهداشتن یادبندگان برجسته خداوند و اولیاء الهی، زمینه را برای تعالی ارزشها و اخلاق در جامعه فراهم نموده و تاثیر گذار است.
آیت ا… رجبی تصریح نمود: وقتی انسان به یک شخصیت الهی و معنوی نگاه میکند و یاد میکند، موجب می شود انسان به ارزشها اشتیاق پیدا کند تا جائیکه نگاه به خانه عالم و یاد علامه وارسته ثواب دارد زیرا انسان به یاد خدا و ارزشها اسلامی می افتد.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در پایان ضمن تشکر از شورای اسلامی و شهردار بیرجند افزود: از شورا و شهردار تشکر میکنم که یاد علامه مصباح که شخصی عارف، مجتهد، فیلسوف، مخلص و روشن کنننده راه ارزشها و آرمان های اسلام و مکتب اهل بیت و انقلاب بودند را با نامگذاری این میدان به نام ایشان زنده کردند و امیدواریم این نامگذاری مایه برکت و خیر باشد.
شهردار بیرجند نیز در این مراسم اظهار د اشت: یکی از مناسب ترین میادین به نام آیت ا… مصباح یزدی نامگذاری شد تا یاد و نام عمار انقلاب زنده و پاینده بماند.
دکتر مهدی بهترین با بیان اینکه مردم استان خراسان جنوبی و بیرجند بالاترین میزان مشارکت را در تمام انتخابات داشته اند افزود: خواسته مردم ولایت مدار این شهر بود تا حق علامه ادا گردد و در این راستا یکی از مناسب ترین میادین به نام ایشان نامگذاری گردید.
دکتر بهترین ادامه داد: آیت ا… محمد تقی مصباح یزدی مجتهد و بنیانگذار و رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) یکی از چهره های تاثیر گذار انقلاب و اسلام بود که به پاس خدمات ارزنده و گرامیداشت یاد ایشان این نامگذاری انجام شد.
رئیس شورای اسلامی شهر نیز در ادامه اذعان داشت: با تاکید اعضاء شورای اسلامی شهر بیرجند و برنامه ریزی انجام شده مقرر گردید میدانی در بیرجند به نام آیت ا… مصباح یزدی نامگذاری گردد که در این راستا این میدان به نام ایشان مزین گردید.
دکتر علیرضا محمودی راد خاطر نشان کرد: امید است بتوانیم رهرو راه چهره های برجسته انقلاب باشیم و با رهنمودهای رهبر انقلاب در راستای پیشرفت و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موفق و موثر باشیم.