EN

صدور ۵۳۱ پروانه ساختمانی برای سایت صنوف آلاینده

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند در جلسه شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار کرد: در قطعات واگذاری شده در سایت صنوف آلاینده تاکنون هزار و ۶۹ پرونده ثبت شده است که از این تعداد برای ۵۳۱ مورد پروانه ساختمانی صادر شده است.

دکتر محمد علی جاوید با بیان اینکه تقریباً برای ۵۰ درصد پرونده‌ها پروانه ساختمانی صادر شده است، بیان‌کرد: روند انتقال صنوف آلاینده بیرجند به هیچ وجه راضی کننده نیست.

وی با اشاره به اختلافاتی که در زمینه مالکیت بخشی از اراضی سایت صنوف آلاینده بیرجند به وجود آمده است، گفت: پیشنهاد من این است که در اراضی فعلی سایت با مجوزها ما کار خود را پیش ببریم و اگر در نهایت در مراجع قضائی موضوع وقف بودن به اثبات رسید در محدوده قبرستان جدید بیرجند به اندازه ۱۱.۵ هکتار زمین برای اجرای نیت واقف اختصاص داده خواهد شد.

رئیس شورای شهر بیرجند نیز با اشاره به اینکه در ۱۱.۵ هکتار از اراضی و سایت صنوف آلاینده ادعای وقف بودن شده است، بیان‌کرد: باید با همدلی و همراهی این مشکل را رفع کنیم تا هم نیت واقف عمل شود و هم مشکل انتقال صنوف آلاینده با سرعت انجام شود.

تقی‌زاده با بیان اینکه پیگیری دادستان در زمینه موضوع انتقال صنوف آلاینده بسیار راهگشا است، یادآور شد: ورود جدی دادستان بیرجند در زمینه پیشگیری از جرایم و احقاق حقوق عامه جای تقدیر دارد.