EN

لزوم اجرای مدیریت شهری در آستان مقدس امامزادگان باقریه

شهردار بیرجند گفت: نگاه شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند به آستان مقدس امامزادگان باقریه، به عنوان یک فضای شهری می باشد نه مکانی که مختص اوقاف است و قطعا در بحث فضاهای شهری، مدیریت شهری لازم است.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، روز گذشته به مناسبت دهه مبارک فجر ضریح مطهر امامزادگان باقریه با حضور شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و اعضای هیئت مدیره این آستان مقدس غبارروبی شد .
دکتر بهترین در حاشیه این مراسم اظهار داشت: از آنجا که اکثر شهروندان قسمت زیادی از عمر خود را همراه با این آستان مقدس گذرانده اند آنچه مسجل است دلبستگی همه افراد به امامزادگان باقریه می باشد.
وی با اشاره به مراسم غبارروبی امامزادگان در دوران فعالیت در شورای اسلامی شهر بیرجند، انجام مجدد آن را بسیار لذت بخش و تداعی کننده آن دوران عنوان کرد.
شهردار بیرجند افزود: این دیدگاه و تمایل در شورای اسلامی شهر و بدنه شهرداری وجود دارد که این مکان مقدس را به عنوان یک فضای شهری ببینیم.
دکتر بهترین با اشاره به اینکه وجوه اشتراک زیادی میان شهرداری و اوقاف وجود دارد، در خصوص استفاده از این ظرفیت ها ابراز امیدواری کرد.
وی در خصوص اجرای یک پروژه شاخص توسط شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر در این مکان طی ۴ سال فعالیت، اعلام آمادگی کرد و تصریح نمود: برنامه ریزی و هماهنگی در این خصوص باید انجام شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در حاشیه مراسم غبارروبی امامزادگان باقریه خاطر نشان کرد: همانگونه که روی نقاط مختلف شهر به عنوان پایگاههای فرهنگی متمرکز می شویم می بایست به این مکان مقدس نیز با نگاه فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی نگریست و روی آن کار کرد.
دکتر محمودی راد با اشاره به تعلق خاطر مستقیم و غیر مستقیم اکثر افراد به این مکان یادآور شد: کلیت بحث مشارکت شهرداری و اوقاف در خصوص اجرای برنامه های مختلف در این آستان مقدس مورد تایید می باشد لذا باید برنامه ریزی های لازم انجام و طرح آن مصوب گردد.
وی اضافه کرد: می توان در این مکان اقدامات زیادی را با هدف انتفاعی برای شهروندان انجام داد