EN

نصب 5 دوربین دیجیتال نظارت تصویری و بروزرسانی مرکز کنترل ترافیک شهرداری

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بیرجند گفت: 5 دوربین جدید و دیجیتال نظارت تصویری در تقاطع و میادین شهر و بروزرسانی مرکز کنترل ترافیک شهرداری با هزینه معادل 2 میلیارد ریال از سوی شهرداری نصب و راه اندازی شد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس مسلم قلی‌نژاد اظهار کرد: با هدف کنترل وضعیت ترافیک معابر و تقاطع‌های پرتردد و پرخطر سطح شهر، این دوربین های دیجیتال نظارت تصویری در تقاطع بلوار صیاد شیرازی و ارتش و میدان ابوذر نصب گردید.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری با بیان اینکه دوربین‌های نظارتی قبلی آنالوگ بودن و امکان هوشمند سازی را نداشتند عنوان کرد: دوربین های جدید دیجیتال پیشرفته می باشد .
وی افزود: سامانه‌های نظارت تصویری در چند سال اخیر نقش‌های مهمی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مدیران و افزایش توانایی و تقویت عملیاتی مدیران در حوزه های عملیاتی و اجرایی، افزایش امنیت، کاهش هزینه‌ها در خدمات شهری و رصد و مدیریت ترافیک، هدایت ناوگان حمل ونقل عمومی داشتند.
به گفته وی در جهان ارتباطات و عصر تکنولوژی نمی‌توان با شیوه‌های سنتی، به شهر و شهروندان خدمات ارائه و از تخلفات پیشگیری کرد، بی‌تردید، هوشمندسازی فرایندها و ساختارها یکی از مؤثرترین ابزارهای کاهش تخلفات و اداره کارشناسانه شهر است.
قلی نژاد خاطر نشان کرد: هوشمندسازی شهری یکی از حقوق شهروندان به شمار می رود، افزون بر این، ذائقه و مطالبه شهروندان در گذر زمان و در طولِ رشد تکنولوژی، به این سمت می رود که به طور طبیعی از مدیران انتظار دارند که شهر را منطبق با ابزارها و ساختارهای تکنولوژیک و جدید اداره کنند و دیگر، با شیوه‌های فاقد کاربری هوشمند و قدیمی مدیریت، کنار نمی آیند.
وی با بیان اینکه استفاده از تکنولوژی‌های نوین با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک شهری، باعث رعایت قوانین از سوی شهروندان شده ادامه داد: با رعایت قوانین از سوی شهروندان شاهد بهبود وضعیت ترافیک شهر، کاهش آمار تصادفات و سوانح رانندگی و خدمات‌رسانی بهتر مدیریت شهری در مواقع بحرانی خواهیم بود.
قلی نژاد ادامه داد: در ماه گذشته دوربین‌های مداربسته پایش تصویری جدید در 4 نقطه شهری به تعداد 9 عدد دوربین دیجیتال و بروزرسانی مرکز کنترل ترافیک شهرداری بیرجند در مکان‌های پرتردد در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از وقوع جرائم و نظم‌دهی به ترافیک در سطح شهر اجراء شده است.
قلی نژاد با اشاره به اینکه تعداد 150 دوربینی نظارت تصویری که در اماکن عمومی وابسته به شهرداری و سطح شهر و خیابان‌ها و معابر اصلی بر اساس نیاز نصب شده است، افزود: کنترل سرعت، ترددشمار، نظارت تصویری و نظم بخشیدن به عبور و مرور از جمله کارکرد دوربین‌های سامانه پایش تصویری شهرداری بیرجند است.
وی در پایان به محاسن مانیتورینگ شهری اشاره و خاطرنشان کرد: کنترل ترافیک و افزایش امنیت، نظارت وسیع، کمک به پلیس، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای و مستندسازی و ایجاد بانک اطلاعاتی از فواید نصب این سیستم تصویری است که کمک می‌کند تا شرایط ایمن‌تری در شهر ایجاد شود.