EN

۸۰نفر در یکماه گذشته تا کنون در مجتمع فوریت های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند پذیرش شدند

 

شهردار بیرجند گفت: با راه‌اندازی مجتمع شبانه‌روزی فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند از یک‌ماه گذشته تاکنون ۸۰ مددجو در این مرکز پذیرش شدند که ۳۰ نفر به‌طور ثابت خدمات دریافت می‌کنند.

مهدی بهترین چهارشنبه شب در بازدید استاندار خراسان جنوبی از مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند افزود: برای جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و افراد آسیب‌پذیر جامعه که یکی از وظایف شهرداری است این مجتمع سال گذشته بازسازی و بهسازی شد.
وی بیان کرد: مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری با هدف پاسخ به نیازهای پاسخ داده نشده افراد آسیب‌پذیر و بی‌خانمان شهر بیرجند راه‌اندازی شده است.
شهردار بیرجند اظهار داشت: بسیاری از همشهریان ما، کسانی که به هر دلیلی از گردونه مهر خانواده جدا شده‌ و در مکان‌های نامناسبی گذر عمر می‌کردند می‌توانند به صورت شبانه‌روزی از خدمات این مجتمع استفاده کنند.
وی ادامه داد: هر فردی اعم از زن یا مرد و افراد آسیب‌دیده احساس کند شب نیاز به سرپناه و محیط امن دارد در این مجتمع پذیرش می‌شود.
بهترین با تاکید بر اینکه افراد پذیرش شده در این مکان میهمانان ویژه شهردار هستند تصریح کرد: هر فردی که جزو گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه باشد اینجا پذیرش و در حد امکان از این افراد پذیرایی می‌شود.
وی عنوان کرد: در ابتدا از این بابت که زمینه تهیه ملزومات و امکانات مشکل داشته باشیم نگران بودیم اما در همین مدت کمتر از یک‌ماه خیرین به ویژه بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و مرکز نیکوکاری رسانه یاران پای کار آمدند.
شهردار بیرجند با اشاره به نیازهای مجتمع فوریت‌های اجتماعی شهرداری بیرجند یادآور شد: در درجه اول توجه عاطفی به این گروه بسیار مهم است، باید درد دل این افراد را شنید، مصایب و مشکلاتی آنها را رصد و تا حد امکان رفع کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید نگاهمان را به این افراد عوض کنیم گفت: تامین کمک‌های مومنانه در خوراک و پوشاک و ایجاد اشتغال برای شکستن چرخه منحوس بیکاری و آسیب‌های اجتماعی از دیگر اقداماتی است که باید مورد توجه واقع شود.
بهترین افزود: شهرداری متولی ایجاد شغل نیست اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در ایجاد درآمد پایدار برای این افراد سهیم باشیم تا این افراد مجدد وارد چرخه بیماری نشوند.
برگزاری مراسم وداع با شهید گمنام، روضه خوانی و طبخ و توزیع حلیم ویژه مددجویان این مرکز توسط مرکز نیکوکاری تخصصی رسانه یاران و با همکاری « مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند» به مناسبت شب شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نیز از دیگر برنامه‌ها بود.
در حاشیه این مراسم استاندار خراسان جنوبی از مجتمع خدمات اجتماعی شهرداری بیرجند نیز بازدید کردند.