EN

آتش نشانان چهارشنبه آخر سال در بیش از 20 نقطه بیرجند مستقر می شوند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، به منظور تسریع در اعزام آتش نشانان به محل وقوع حوادث چهارشنبه سوری، نیروها در20 نقطه سطح شهر مستقر می شوند.

 

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان این مطلب گفت: 20 تیم عملیاتی به صورت ناوگان سبک موتوری و خودروهای سنگین در حوزه استحفاظی و متناسب با شرایط تجمع در بخش‌های مختلف، مستقر خواهند شد.

علی حسینی اظهار داشت: برابر برنامه ریزی های انجام شده در شب چهارشنبه سوری امسال کلیه 113 نیروی عملیاتی آتش نشانی در محل خدمت آماده خواهند بود که این نیروها در 20 نقطه مختلف شهر غیر از 6  ایستگاه آتش نشانی مستقر خواهند شد.

وی افزود: آموزش های لازم با محوریت پیشگیری و ایمنی در نقاطی چون مدارس با اثربخشی و خروجی مناسب توسط سازمان آتش نشانی صورت گرفته است.

حسینی با اشاره به انجام آموزش های مختلف در تمام مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و حتی مهدکودک ها اضافه کرد: اثری که بچه ها در سالم برگزار شدن این رسم دارند بیش از پیش خود را نشان می دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه در خصوص حوادث در سطح و حاشیه شهر با همکاری حوزه خدمات شهری شهرداری بیرجند صورت پذیرفته و کماکان ادامه دارد.

حسینی یادآور شد: اخطاریه های لازم در خصوص جمع آوری ضایعات از قبیل لاستیک مستعمل ، جعبه های خالی میوه و … داده شده و مکاتبه با ارگان های متولی در خصوص انسداد چاه های حاشیه شهر انجام شده است.

وی از شهروندان خواست ضمن پرهیز از ریختن مایعات قابل اشتعال بر روی آتش، از روش کردن آتش های بزرگ که موجب آتش گرفتن درختان، کابل ها و بالکن های ساختمان ها می شود خودداری نموده، در هنگام بروز هر گونه حادثه ای، به سرعت مراتب را به سامانه 125 و یا نیروهای آتش نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

حسینی خاطر نشان کرد: به خانواده ها توصیه می شود مراقب رفت و آمد فرزندان خود بوده و اگر فرزندان این روزها در مکان های خاص و غیرمتعارف ساختمان یا محلی دیگر مثل زیرزمین و انباری حضور مشکوک پیدا می کنند، پیگیری نمایند.

رئیس سازمان آتش نشانی اظهار داشت: بسیاری از حریق ها نیز از بالکن ساختمان ها شروع و شعله های آتش وارد ساختمان شده و گسترده می شود بنابراین از این جهت نیز شهروندان باید هوشیار باشند و همچنین در استفاده از بالن های آرزو نیز توجه داشته باشند که این بالن های رها شده با وزش باد جابجا و در صورت برخورد با مواد اشتعال زا می توانند موجب حریق شوند.

حسینی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی در کنار سایر نهادها و ارگان ها ضمن همکاری و تعامل جهت تبدیل همکاری به هم افزایی ها تلاش دارد تا چهارشنبه پایان سال بی خطری برگزار شود.