EN

آموزش خود اشتغالی در خانه محله شهرداری بیرجند

شهردار بیرجند گفت: آموزش خانواده ها با هدف رشد و تعالی زنان بی سرپرست در جهت خود کفایی و خود اشتغالی آنها در خانه محله شهرداری بیرجند انجام می شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات ‌و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید در حاشیه بازدید از کارگاههای مختلف خانه محله شعبانیه اظهار داشت: اقدامات و دوره های آموزشی برگزار شده در خانه ی محله می بایست در خصوص مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی باشد.

وی افزود: در راستای مدیریت نوین شهری و تحقق مدیریت مشارکتی و محله محور، خانه های محله شهرداری در مناطق کم برخوردار شهر راه اندازی و فعالیت می کنند.

شهردار بیرجند اضافه کرد: کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگ و حقوق شهروندی، رسیدگی بیشتر به مشکلات شهروندان، سبک زندگی بهتر و  مشاوره خانواده از مهمترین اهداف تاسیس خانه های محله می باشد.

جاوید اذعان داشت: مردم مالکین اصلی خانه های محله هستند و ادارات و ارگان ها باید از این ظرفیت برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه خانه های محله ظرفیتی برای خدمت رسانی به مردم است یادآور شد: هرچه فعالیت های متنوع و آموزشی در خانه های محله بیشتر باشد زندگی در ابن مکان ها بیشتر جریان پیدا می کند.

لازم به ذکر است در جریان این بازدید گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در برگزاری کلاسهای مختلف با همکاری فنی و حرفه ای، نیروی انتظامی، بهزیستی و سمن ها ارائه شد.