EN

اجرای روشهای نوین آبیاری فضای سبز شهری گامی موثر به منظور صرفه جویی و بهبود کیفیت فضای سبز است

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند اظهار داشت: مهمترین عملیات نگهداری فضای سبز شهری در ماههای گرم سال با توجه به توزیع نا متوازن نزولات جوی طی سال و بروز پدیده خشکسالی، آبیاری است.

 

مهندس شاکری ضمن اشاره به اجرای طرحهای بازپیرایی و توسعه فضای سبز شهری در سالهای اخیر و همچنین تغییر شرایط جوی و محدودیتهای منابع آبی، استفاده از روشهای نوین آبیاری در فضای سبز شهری را گامی موثر در بهسازی و بهبود کیفیت فضای سبز شهری و افزایش بهره وری از منابع آبی عنوان کرد.

وی جداسازی سامانه های آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی و طراحی شبکه آبیاری با استفاده از آب خام به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز را از اولویتهای این سازمان ذکر کرد.

شاکری ادامه داد: استفاده از سیستم آبیاری نوین در فضای سبز شهری با اجرای سیستم آبیاری قطره ای و بارانی در بلوار شهدای عبادی و اجرای سیستم آبیاری بارانی در پارک قدس شرقی نیز انجام شده است .

به گفته وی در راستای اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز شهر بیرجند اجرای آبیاری تحت فشار بارانی در بلوار شهدای عبادی به طول 1100 متر با اجرای 1600 نازل و با هزینه ای 000/000/184 ریال انجام می شود.همچنین  اجرای آبیاری تحت فشار (بارانی) پارک پدران آسمانی به مساحت 13853 مترمربع با هزینه 000/000/420/1 ریال نیز آغاز شده است.

لازم به ذکر است اجرای شبکه مستقل آبرسانی از چاه سفیر امید به پارک پدران آسمانی به طول 1000 متر با هزینه 000/000/420 ریال نیز صورت می پذیرد.