EN

ایمن سازی مسیل ها و مکان های عبور سیلاب در بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند روز گذشته همراه با دادستان، فرماندار و جمعی از مسئولان با توجه به هشدارهای هواشناسی و مدیریت بحران از تمامی نقاطی که احتمال وقوع بحران از نظر سیلاب وجود داشت بازدید کردند.

 

مهندس محمد علی جاوید در حاشیه این بازدید اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب در استان، اکثر مسیل ها و مکان های عبور سیلاب در اطراف و داخل شهر بررسی و سعی شد اقدامات لازم برای ایمن سازی و استحکام آن توسط دستگاه های اجرایی مربوطه انجام شود.

وی بیان کرد: با توجه به اخطاریه های هواشناسی و سازمان مدیریت بحران پیش بینی بر این است که روزهای آینده حجم باران های سنگینی در استان از جمله شهرستان بیرجند داشته باشیم.

شهردار بیرجند با اشاره به آماده باش ماشین آلات و نیروهای شهرداری اذعان داشت: کیسه های شن توسط نیروهای شهرداری بیرجند در مسیر بازار و مسیرهای حادثه خیز دپو شده است.

جاوید یادآور شد: بازگشایی و لایروبی رودخانه ها و کانال های ورودی شهر، تخلیه شن و بلوکه های سیمانی در مسیرهای حادثه خیز از جمله اقدامات شهرداری در این خصوص می باشد.

وی ادامه داد: در جریان این بازدید، تصمیمات لازم جهت استحکام و ایمن سازی مناطق مستعد سیل در شهر بیرجند اخذ شد.

لازم به ذکر است در برخی معابر، محل تردد خودروهای سواری به ویژه ورودی خیابان احمدی روشن مهرشهر بیرجند به دلیل جمع شدن آب باران مشکل ایجاد شده بود که در بازدید از این محل دستور داده شد دستگاه های مسئول از جمله شرکت آب منطقه ای و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف مسیر تا 10 روز آینده اقدام کنند.

سامانه بارشی جدید از امروز تا چهارشنبه در خراسان جنوبی فعال است و پیش بینی می شود اوج بارش ها در این استان روزهای یکشنبه و دوشنبه باشد.