EN

بهره برداری از مرکز بیرجند شناسی پروفسور گنجی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛شهردار بیرجند با بیان اینکه مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم انجام می‌شود خاطرنشان کرد: پروژه مرکز بیرجند شناسی با اعتبار 1/5میلیارد تومان ظرف چند روز آینده  به بهره برداری خواهد رسید

شهردار بیرجند با بیان اینکه این مرکز به عنوان یکی از ساختمان‌های با ارزش بیرجند است اظهار داشت: نمایشگاه عکس، امورات هنری بیرجند و برگزاری برخی جشنواره‌ها در این مرکز انجام می‌شود همچنین عملیات اجرایی این مرکز 100 درصد انجام شده است.

مهندس محمد علی جاوید  در نشست خبری ضمن پاسخ به پرسش های خبرنگاران اعلام نمود: تمام پروژه هایی که در این دوره کلنگ زنی شده اند تا پایان همین دوره به بهره برداری خواهند رسید.

وی به مطالبات از دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 120 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی طلب کار هستیم.

جاوید با اشاره به اینکه ساختمان گرم خانه شهرداری در دستور کار است و تا اوایل آذرماه به بهره‌برداری خواهد رسید تصریح کرد: طرح جامع مدیریت پسماند بیرجند در کارگروه مدیریت پسماند استان مطرح شد و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و امید است تا مردادماه سال آینده شاهد تحول در حوزه مدیریت پسماند شهر بیرجند باشیم.

شهردار بیرجند افتتاح فرهنگ سرای بیرجند در دهه فجر، افتتاح پارک جنگلی در اردیبهشت 1400، افتتاح پارکینگ حکیم نزاری در دهه فجر و افتتاح میدان شهدا تا پایان سال را از جمله پروژه‌های افتتاحی عنوان کرد.

جاوید به برنامه شهرداری برای استقبال از بهار و سال جدید اشاره و بیان کرد: امسال زودتر از سال‌های گذشته از همه هنرمندان شهر در بخش‌های مختلف دعوت کرده‌ایم تا در بحث دیوارنگاری، گل کاری، المان سازی در بحث استقبال از بهار همکاری کنند تا دل مردگی‌های ناشی از کرونا از بین برود.

وی افزود: از محل اعتبارات دولتی پروژه پارک نهم دی، پارک بهجت، انتقال آب، پارک شکرآب، مخزن آب شمال شهر بیرجند، تمامی عملیات زیرسازی و آسفالت از محل منابع داخلی انجام شده و تمام این پروژه ها در طول کمتر از 3 سال در مهرشهر انجام می‌شود.

جاوید خاطرنشان کرد: در بحث مازاد درآمد، ابتدای ورود من به بیرجند بودجه شهرداری 56 میلیارد تومان بود و چیزی که اسفندماه 98 تحقق پیدا کرد 187 میلیارد تومان بود.

وی به پروژه هلال اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه هلال ملزم به تامین پارکینگ شده و در این راستا تامین پارکینگ به دو شکل امکان پذیر است یا در خود ساختمان تأمین شود و یا در شعاع ساختمان پارکینگ اختصاص داده شود.

شهردار بیرجند با تاکید بر اینکه تا پایان این دوره 10 پروژه به بهره‌برداری می‌رسد که تاکنون 5 پروژه به بهره‌برداری رسیده است یادآور شد: از رسانه‌ها تقاضا می‌شود که مسیر را هموار کنند و مطالب را با امانت داری به مردم منتقل کنند.