EN

به همت شهرداری بیرجند و با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت : کلنگ زنی بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه بازار بیرجند

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ به همت شهرداری و با حضور جمعی از مسئولان، پنج شنبه گذشته پروژه احداث بازارچه فروش محصولات محلی و چهارشنبه بازار جدید بیرجند واقع در بلوار مسافر در محل میدان میوه و تره بار سابق کلنگ زنی شد تا با صرف اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال تا پایان سال شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم .

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی در مراسم کلنگ زنی چهارشنبه بازار بیرجند از راه اندازی بازار روزها بعنوان یک خدمت خوب در شرایطی که مردم از وضعیت اقتصادی گلایه مند هستند، یاد کرد و گفت : در بازار روزها کالاها با قیمت مناسب تری عرضه می شود که باید تلاش شود درنقاط مختلف شهر این گونه خدمات ارائه گردد .

مهندس علوی مقدم با بیان اینکه چهار شنبه بازار فعلی در شأن مردم مرکز استان نمی باشد و با تلاش شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اندیشمند بیرجند مکانی در خور شأن شهروندان احداث خواهد شد ، افزود : تامین مایحتاج مردم و نظارت بر بازار و قیمت ها از دغدغه های اصلی حاکمیت است .

وی با بیان اینکه دشمنان در صددند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند و با تاکید بر اینکه به کمک مردم این توطئه هم نقش بر آب خواهد شد ، ادامه داد : در طراحی این مکان باید سعی شود از معماری ایرانی اسلامی استفاده شود .

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از مدیران شهرداری خواست هرگونه بارگزاری شهری را با مطالعه دقیق انجام دهند و در ادامه گفت : اگر در ترافیک شهرهای بزرگ با مشکلات فراوانی روبرو هستیم بخاطر مدیریت بی برنامه است که ما باید از این تجربیات بهره ببریم .

علوی مقدم با اشاره به در دست اقدام بودن طرح ترافیکی شهر بیرجند از شهرداری خواست به تهیه آن سرعت ببخشد تا شاهد کلکسیونی از تغییرات در ترافیک مدیریت شهری باشیم .

شهردار بیرجند هم در این مراسم اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه را بیش از 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این اعتبار از محل اعتبارات داخلی شهرداری پیش بینی شده که در قالب بیش از 260 غرفه و در زمینی به مساحت 7 هکتار تا دهه فجر و حداکثر تا پایان سال به بهره برداری می رسد .

کلنگ زنی و بهره برداری از پروژه های شهری در فاصله هر 15 روز

مهندس محمد علی جاوید با اشاره به قول مساعدش که در مراسم بهره برداری از پارک سایت اداری به مردم داده ، افزود : با توجه به تعیین محل تامین اعتبارات در بازه زمانی هر 15 روز، یک پروژه در بیرجند کلنگ زنی و یا به بهره برداری خواهد رسید .

وی با بیان اینکه انتقال چهار شنبه بازار از محل فعلی به مکان مناسب دیگری از سالها پیش دغدغه شهروندان و مسئولان شهری بوده ، ادامه داد : چهار شنبه بازار فعلی دو هکتار وسعت دارد که در محل جدید به 7 هکتار افزایش می یابد و بلحاظ ترافیکی هم مشکل فعلی را نخواهد داشت چرا که برای 800 خودرو گنجایش پارک دارد .

شهردار بیرجند افزود : در مکان جدید تمام غرفه داران با همکاری اتاق اصناف شناسنامه دار می شوند.