EN

به همت شهرداری بیرجند کلینیک حقوق شهروندی ویژه کودکان افتتاح شد

سی و دومین کلنیک حقوق کودک کشور با حضور معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری، شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر بیرجند راه اندازی شد.

در این راستا تفاهم نامه همکاری بین وزارت دادگستری و شورای اسلامی شهر بیرجند در راستای رعایت قانون و تکریم حقوق شهروندی، و فراهم نمودن زمینه تعامل و همکاری بین مسئولین و مردم در بستر اجتماع در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی امضاء گردید.
معاون حقوق بشر و امور بین الملل دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در مراسم انعقاد تفاهم نامه کلنیک حقوق کودک که با حضور شهردار و اعضا شورای اسلامی شهر بیرجندبرگزار شد گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان چشم بینا مردم می تواند با نظارت صحیح، امنیت را برای شهروندان فراهم کند.
به گفته وی برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی باید ابتدا برای افراد با استفاده از همه ظرفیت ها شغل ایجاد گردد تا هنگامی که فردی تخلفی انجام میدهد از او بخواهیم تا آن را جبران کند.
عباسی افزود : کلنیک های حقوق کودک با محوریت آموزش حقوق کودک، مشاوره روان شناختی و …. راه اندازی می شود و تاسیس این کلنیک در بیرجند نقش مهمی در مدیریت آسیب های اجتماعی خواهد داشت و به تدریج در خانه های محله، کلنیک های کوچکی برای این منظور ایجاد خواهد شد.
شهردار بیرجند هم با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت های اجتماعی برای ساماندهی متکدیان و کودکان کار اظهار داشت: این مجتمع براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری ها در راستای حمایت از افراد بی خانمان، معتادان، کودکان کار، متکدیان و…، ظرف دو سه ماه با اعتبار ۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شهرداری راه اندازی شده است.
جاوید هدف از راه اندازی مجتمع فوریت‌های خدمات اجتماعی را شناسایی افراد آسیب پذیر همچون کودکان کار وافراد بی خانمان و توان افزایی آن‌ها با کمک ارگان‌های مرتبط همچون کمیته امداد و بهزیستی دانست.
وی انجام امور مربوط به فرزندان طلاق در خانه محله شعبانیه با همکاری دادگستری و برنامه ریزی برای احداث خانه یا پارک کودک توسط شهرداری را نیز ازجمله اقدامات شهرداری در این راستا عنوان نمود.