EN

بوستان محبت شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی فاز یک میدان آیت ‌الله عبادی در ورودی مرکز استان آغاز شد.

بوستان محبت شهر بیرجند با حضور استاندار خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی فاز یک میدان آیت ‌الله عبادی در ورودی مرکز استان آغاز شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند عصر دوشنبه در این آیین گفت: این پارک به وسعت هفت هزار متر مربع و با اعتبار یک میلیارد تومان احداث شد.

محمدعلی جاوید افزود: به دلیل اینکه این طرح به صورت امانی اجرا شد، روند اجرای پروژه طولانی‌تر شده است.

وی گفت: در این بوستان فضای ورزشی از جمله زمین فوتبال و والیبال هم اجرا شده است و یک هزار خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

شهردار بیرجند عنوان کرد: تا اوایل سال آینده چهار بوستان دیگر از جمله پارک جنگلی، پارک الهیه، انقلاب و پارک خطی مهرشهر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون هفت پروژه شاخص توسط شهرداری بیرجند در دست اجرا است گفت: این طرح‌ها براساس برنامه زمان‌بندی اجرایی خواهد شد.

عملیات اجرایی فاز یک بهسازی میدان آیت ‌الله عبادی بیرجند نیز با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان آغاز شد.

این میدان در ضلع غربی بیرجند در مسیر ورودی مرکز استان از سمت کرمان واقع شده است

شهرداری بیرجند اجرای این پروژه را در ۲ فاز تعریف و برنامه‌ریزی کرده است که فاز اول را تا چهار ماه دیگر به نتیجه برساند

شهردار بیرجند در آیین کلنگ‌زنی این طرح گفت: فاز اول طرح با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری اجرا و در سال جاری افتتاح می‌شود.

جاوید افزود: با توجه به اینکه میدان آیت ‌الله عبادی به وسعت ۲۳ هزار متر مربع ورودی شهر بیرجند از سمت کرمان است، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای این طرح مطالبه عمومی مردم بود.

وی با بیان اینکه محوطه‌سازی، جداره‌سازی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز در فاز نخست این میدان اجرا می‌شود گفت: در این خصوص فراخوان انتخاب پیمانکار را برگزار کردیم و قرارداد منعقد شده است.

شهردار بیرجند اظهار داشت: اجرای فاز دوم این طرح که در سال آتی تامین اعتبار خواهد شد، احداث المان در دستور کار قرار دارد.

لازم به ذکر است در این دوره تاکنون 9 بوستان کلنگ زنی شده که 5 بوستان افتتاح شده است و 4 پروژه دیگر تا اردیبهشت 1400 به بهره برداری می رسد.