EN

تاکید شهردار بیرجند بر اقدامات ترافیکی در آستانه سال تحصیلی جدید

جلسه هماهنگی استقبال از مهر 99 با حضور شهردار بیرجند، عضو شورای اسلامی شهر، پلیس راهور و معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری به منظور هماهنگی های ترافیکی در آغاز سال تحصیلی جدید مدارس و دانشگاه ها برگزار شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ در این جلسه ابتدا رئوس طرح های ترافیکی استقبال از مهر توسط حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری بیرجند تشریح شد و مواردی چون ایمنی معابر، مدیریت و شناسایی گره های ترافیکی، مدیریت عملکرد سرویس های حمل و نقل، کنترل معاینه فنی خودروها، جلب مشارکت مردمی در مدیریت ترافیک که به عنوان بخشنامه و دستور العمل به مناطق و حوزه های ذیربط شهرداری ابلاغ شده است، عنوان شد.

شهردار بیرجند نیز در این جلسه ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امیدوارم سال تحصیلی جدید سال پر خیر و برکت و عاری از بیماری خصوصا ویروس کرونا برای همه شهروندان خصوصا دانش آموزان و دانشجویان عزیز  باشد.

مهندس محمد علی جاوید با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی در حریم مدارس گفت: ایمن سازی راههای مجاور و منتهی به مدارس و ایمنی مدارس جزو الویت های اصلی است که باید به آن پرداخته شود.

وی  با اشاره به انجام خط کشی ها شامل خط کشی محوری، نصب تابلو، نقوش محوری و … اذعان داشت: تنظیف شهر، خیابان ها و معابر منتهی به مدارس،خط کشی نصب علایم ترافیکی با توجه به اولویت های آموزش و پرورش آذین بندی، استفاده از ظرفیت های تبلیغاتی سطح شهر و توجه بیشتر به فضای سبز مدنظر قرار گیرد.

شهردار بیرجند ادامه داد: جلوگیری از سد معبر در معابر بخصوص مسیرهای منتهی به مدارس و ساماندهی پیاده روها در محدوده مدارس توسط مناطق  نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی حوزه حمل و نقل شهرداری نیز در آستانه مهر ماه پررنگ تر از گذشته اقدامات خود را در راستای جابجایی مسافر و سرویس دهی به دانش آموزان آغاز نموده است .

در ادامه جلسه نیز فرمانده پلیس راهور ضمن تشکر ازاقدامات شهرداری و شورای شهر  با بیان نقطه نظرات خود، مسائل پیرامون استقبال از مهر 99 از جمله تجهیزات مورد نیاز در مقابله با حوادث و تصادفات با اولویت مهرشهر را مطرح نمود.

لازم به ذکر است افزایش سطح همکاری و تعاملات میان بخشی دستگاه‌های مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی، روان‌سازی و ایمن‌سازی ترافیک شهر، تأمین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی آموزشی، اقدامات فرهنگی، اجتماعی، عمرانی خدماتی، زیباسازی و دیگر الزامات اجرایی از جمله دیگر مباحث مربوط در این جلسه بود.