EN

تاکید شهردار بیرجند بر توسعه پارک های بانوان بیرجند

شهردار بیرجند روز سه شنبه در ديدار با نمایندگان تشکل های بانوان بیرجند بر توسعه پارک های بانوان تاکید نمود.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند روز سه شنبه در ديدار با نمایندگان تشکل های بانوان بیرجند با تاكيد بر اقدام جهت ايجاد و توسعه مراكز تفريحي، ورزشي، فرهنگي و هنري ويژه بانوان در شهرستان، عنوان كرد: با توجه به اینکه شهر بیرجند شهر مذهبی می باشد توسعه زیر ساخت ها در راستای افزایش پارک های بانوان ضروری می باشد.

مهندس محمد علی جاوید افزود: امروزه بانوان مي توانند نقش موثري در مديريت شهري داشته باشند و اين مستلزم همكاري بانوان در مسائل مختلف اجتماعي و فرهنگي و همچنين رصد مشكلات و انتقال موضوعات مي‌باشد.

شهردار بیرجند از تجهیز و گسترش  پارك بانوان خبر داد و خاطرنشان كرد: برخی از فضاهای ورزشی در پارک بانوان پیش بینی نشده است و یا وسعت کمی دارد لذا مقرر گردید به فضای فعلی پارک، متراژ 10500 متر مربع در قالب توسعه فضای سبز و فضای نشستن، زمینهای ورزشی فوتسال، هندبال ، بسکتبال و احداث سرویس بهداشتی اضافه گردد که با اضافه شدن این متراژ، مساحت کل پارک بانوان به 3.5 هکتار افزایش پیدا می کند و پارک بانوان مي تواند نقش مهمي در پر كردن اوقات فراغت بانوان شهرستان داشته باشد.

به گفته شهردار بیرجند، ساخت این پارک یکی از نیازهای بانوان  شهر بیرجند و گامی برای رشد فعالیت های زنان و بهره‌مندی بیشتر آنان از خدمات شهری بوده و اینک به دلیل شرایط مساعد، مورد استقبال زیاد بانوان قرار گرفته است.

نماینده تشکل های بانوان  تصريح كرد: بانوان از مهمترين و كارآمدترين اقشار جامعه مي‌باشند كه حمايت از ايشان و فراهم نمودن مسائل رفاهي آنان، موجب تحكيم بنيان خانواده‌ها و پرورش فرزندان و آينده‌سازان شهر عزيزمان خواهد بود.

نماینده دیگر تشکل های بانوان  نيز با بيان اينكه نيمي از جمعيت شهرستان بیرجند را بانوان تشكيل مي دهند، افزود: احداث پارك بانوان در محلات مختلف و توجه ويژه به ورزش بانوان از مهمترين خواسته هاي بانوان شهرستان بوده كه از شهردار بیرجند انتظار پيگيري و اجرايي شدن اين خواسته را داريم.

در پایان این جلسه شهردار بیرجند خواستار اعلام مکان های مورد نظر نمایندگان بانوان در راستای احداث پارک بانوان گردید.