EN

جشنواره بازی و ورزش کودکانه /به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری برگزار شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: اولین جشنواره بازی و ورزش کودکانه ویژه کودکان 4 تا 9 سال به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در محل پارک توحید برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم افزود: به منظور اهمیت و توسعه ورزش در بین خانواده ها و به خصوص کودکان این جشنواره برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره که با حضور پرشور والدین و فرزندانشان همراه بود کودکان به اجرای انواع بازی های رقابتی، مهارتی و گروهی پرداختند و لحظات شاد و مفرحی را در کنار والدین و هم سالان خود سپری کردند.

وی اجرای این برنامه ها را باعث گرایش بیشتر خانواده ها به ورزش و افزایش سلامتی و شادابی در جامعه دانست.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: این جشنواره با ایجاد محیطی شاد، با نشاط، پرهیجان و فعال در قالب آموزش مهارتهای ورزشی، آموختن سواد حرکتی به کودکان و تقویت آمادگی جسمانی، آشنایی با رشته های ورزشی مختلف، اهمیت به تحرک کودکان در خانواده و تقویت حس همکاری و روحیه تعاون و کمک رسانی برگزار شد.

قلاسی مود اضافه کرد: از آنجا که بخشی از سلامت و تندرستی کودکان در جامعه از طریق پرداختن به بازی و ورزش تامین می شود کودکان می توانند مهارتهای حرکتی و ارتباطی را در قالب بازی و ورزش به صورت انفرادی یا گروهی تجربه کنند.

وی توجه به کودکان با عنایت به نقش خطیر آنها در آینده جامعه را در ابعاد مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی وظیفه همه سازمانها و نهادها دانست.

وی ابراز امیدواری کرد: اجرایی نمودن برنامه های در دست اقدام این سازمان بتواند سهم کوچکی در سلامت، نشاط و تندرستی جامعه داشته باشد.