EN

جلسه مشترک ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خراسان جنوبی با شهرداری بیرجند برگزار شد

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، در این جلسه موسی جوینده مسئول ستاد عتبات عالیات استان  اظهار داشت: راه امام حسین (ع) راه بی بدیل و مهمی است و تنها مسیری است که بشریت از سراسر دنیا و با هر فرقه و مذهبی در این مسیر قرار می گیرند لذا وظیفه ما تسهیل در روند زیارت زئران امام حسین(ع) می باشد.

 

وی با اشاره به حضور چشمگیر خراسان جنوبی در این مراسم  افزود:خراسان جنوبی در عراق بسیار شناخته شده تر از ایران است. تنها  از خراسان جنوبی 850 نفر بصورت اعتقادی کار می کنند.

لازم به ذکر است مردم خراسان جنوبی با وجود خشکسالی های فراوان و مشکلات بسیار،  4 میلیارد و 500 میلیون تومان به مراسم اربعین کمک کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: طبق سنوات گذشته همکاری دستگاههای اجرایی خصوصا شهرداری بیرجند می تواند بسیار موثر باشد که در این راستا می بایست موکب شهرداری بیرجند مدیریت  گردد و بر اساس معیارها و ضوابط ظرفیت ها دوبرابر شود .

در ادامه مهندس عدل معاون عمران و شهرسازی  با تاکید بر لزوم برنامه ریزی مناسب بدین منظور افزود: در حوزه جلب مشارکت های مردمی و خیران، باید کار گسترده ای صورت گیرد که در این راستا تبلیغات محیطی می تواند بسیار موثر باشد.
سپس مهندس خانزاد معاون خدمات شهری  با اشاره به سیل دهها میلیونی زائران کربلا در اربعین حسینی (ع)، تصریح کرد: کار در اربعین افتخار است و امسال با توجه به پیش بینی افزایش گسترده جمعیت، باید برنامه ریزی ها در داخل کشور منسجم تر صورت گیرد. در همین راستا ما سعی می کنیم نیروهای خدماتی گزینش شده را جهت خدمت اعزام کنیم .
در پایان مهندس بهدانی معاون توسعه و منابع انسانی اظهاد داشت: باید برای برنامه اربعین برنامه‌ریزی داشته باشیم، ظرفیت های موجود شهرداری در نظر گرفته شود. مجوز های لازم اخذ و افراد  بر اساس توانمندی انتخاب گردند.