EN

حضور آتش نشان بیرجندی در دوره آموزشی ارتقاء قابلیت مدیریت بحران شهرداری ها در کشور ژاپن

 به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ؛ یکی از آتش نشانان شهرداری بیرجند به دوره آموزشی ارتقاء قابلیت مدیریت بحران شهرداری ها در کشور به میزبانی کشور ژاپن اعزام شد.

محمد امین الماسی در این خصوص گفت: با توجه به بحران اخیر در کشور، طی قراردادی سازمان شهرداری های کشور با همکاری نماینده دولت ژاپن در ایران (جایکا) مبادرت به برگزاری دوره فشرده یک ماهه ارتقاء قابلیت مدیریت بحران شهرداری ها در کشور به میزبانی کشور ژاپن نمود.

وی اظهار داشت: در این خصوص تعداد ۱۵ نفر از مدیران اجرایی در زمینه بحران شهرداری ها، استانداری ها و وزارت کشور گزینش شدند که بنده به عنوان نماینده از شهرداری بیرجند به این دوره اعزام شدم.

وی یادآور شد: آموزش در دو شیفت صبح و عصر شامل کلاس های آموزشی تئوری و عملی و بازدید از مراکز مرتبط با بحران و زیرساخت‌های پیشگیری و … برگزار گردید.

این آتش نشان با اشاره به دریافت “دانشنامه مدیریت بحران” با تاییدیه کشور ژاپن، سرفصل های کلی این دوره آموزشی را شامل بررسی تخصصی زلزله های بزرگ و دستاورد حاصله از آن، آشنایی با نحوه هماهنگی و ارتباط تخصصی با دستگاه های اجرایی مرتبط با بحران و آشنایی با ساختار دولتی لازم و ضروری در مقابل بحران به منظور کاهش خسارت اعلام کرد.

الماسی از دیگر سرفصل های این دوره به آشنایی با روشهای پیاده سازی سند، آموزش در خصوص ساخت تخصصی پارک ها و پناهگاه های چند منظوره و ایمن و پیاده سازی مرکز مدیریت بحران، آشنایی و بررسی تخصصی دلایل تخریب دیواره رودخانه ها و چگونگی مقاوم سازی بستر و حاشیه رودها و آموزش تخصصی شهرسازی با توجه با مناطق خطر بحران و اقدامات ضد بحران و بازسازی اشاره کرد.

وی آموزش تخصصی با روش ها و اقدامات مقابله با سیل و زلزله، آشنایی تخصصی و بروز اقدامات فوریتی در حین و پس از بحران در جمیع جوانب، آموزش تخصصی مقاوم سازی ساختمان ها بلاخص ساختمان های دولتی و آموزش ساخت تخصصی سد و سابو در مقابله با جریان رودهای حادثه خیز را نیز از سرفصل های عنوان شده در این دوره دانست.

لازم به ذکر است شناخت تخصصی آسیب‌ها سیل و اقدامات مقابله مناسب با آن با جدیدترین متد نرم افزاری و سخت افزاری، آشنایی با اصول تخصصی زهکشی رودخانه‌ها و ساخت پل، آشنایی با اصول روابط عمومی و چگونگی نقش ارتباطات در بحران، آموزش اصولی حمایت های روحی و روانی در بحران و نقش موثر آن در تسریع کمک رسانی و بازسازی، آموزش تخصصی نحوه مدیریت آتش نشانی در حوادث بزرگ و بحران‌ها، آموزش نحوه ساماندهی انجمن های مقابله با بحران محلی و نقش شهرداری ها در ایجاد نظم و کاهش خسارت و آشنایی تخصصی با اقدامات هشداری سازمان هواشناسی در بحران‌ها در کاهش خسارت نیز جزو سرفصل های آموزشی این دوره در کشور ژاپن بوده است.