EN

دانشجویان بسیجی در دیدار با شهردار بیرجند اذعان داشتند بیرجند، شهری متفاوت در نوروز 98

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری؛ شهردار بیرجند به مناسبت روز جوان با اعضای شورای تبیین مواضع ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی دیدار کرد.

 

در این دیدار که در محل ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی برگزار شد جمع زیادی از دانشجویان بسیجی حضور داشتند که ضمن تقدیر از عملکرد مثبت شهرداری و اقدامات موثر مدیریت شهری در زمینه زیباسازی، اقدامات عمرانی و فرهنگی در سطح شهر خواستار برگزاری جشن های مذهبی در شان دین اسلام، رسیدگی به بند دره به عنوان مکانی برای تفریح و گردشگری ، تخفیف هزینه بلیت اتوبوسهای دانشگاه و مناسب سازی معابر و خیابان ها برای معلولین شدند.

یکی از دانشجویان حاضر در این جلسه با اشاره به اینکه نوروز 98 در شهر بیرجند رنگ و بوی دیگری داشت عنوان کرد: اقدامات زیر بنایی خوبی برای سال جدید در شهر بیرجند دیده شده که همه شهروندان به این موضوع اذعان دارند.

وی با اشاره به همکاری شهرداری در بحث متکدیان اظهار داشت: برای عدم برگشت متکدیان به این کار و بحث اشتغال آنها خصوصا کودکان کار چه تدابیری اندیشیده شده است.

دانشجوی دیگری ضمن تشکر از اقدام خوب شهرداری در احداث چهارشنبه بازار جدید در محدوده شمال شهر خواستار توجه برای مسایل ترافیکی منطقه و برنامه ریزی برای مکان قدیم چهارشنبه بازار شد.

وی با اشاره به نظرخواهی از شهروندان در بحث اجرای پروژه ها ادامه داد: در اقدام شهرداری برای ایستگاه سلامت (پارک خطی) توجه به مسایل فرهنگی در اولویت بوده و فضاسازی شهر در مراسم مذهبی نیز مدنظر قرار گیرد.

درخواست همکاری و مساعدت بیشتر با گروههای جهادی و حمایت شهرداری بیرجند برای رسیدن جامعه بسیج دانشجویی به اهداف مدنظر توسط یکی دیگر از دانشجویان مطرح شد.

وی ضمن تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در استفاده از هنرمندان بومی برای برگزاری جشن های مختلف اضافه کرد: عملکرد هوشمندانه و مقتدرانه شهرداری در مدیریت بحران اخیر در بحث سیل و هشدارهای هواشناسی و آمادگی و فعالیت های به روز جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اعلام برنامه های شهرداری بیرجند برای آینده و چشم انداز 1404 افزود: معرفی بیرجند به عنوان تمیزترین شهر ایران از طرف مسئولین کشوری و شهر علم و ایمان در فرمایشات مقام معظم رهبری قابل احترام بوده و لازم است شهرداری بیرجند برای معرفی این برندها، کارهای ویژه ای انجام دهد.

همچنین در این نشست، دانشجویان خواستار استفاده از ظرفیت آنها در امور فرهنگی و عمرانی شهر شدند.

شهردار بیرجند نیز در ادامه این جلسه و در پاسخ به درخواستها و صحبتهای دانشجویان ناحیه بسیج گفت: مسئولین کشور بارها شهر بیرجند را در بین 1400 شهر کشور به عنوان تمیزترین شهر معرفی نموده اند که این مساله از فرهنگ، اعتقادات دینی، همکاری و هماهنگی بین شهروندان و شهرداری نشات می گیرد.

مهندس محمد علی جاوید اظهار داشت: با توجه به اینکه هیچگونه کمک دولتی به شهرداری ها نمی شود شهرداری ها می بایست درآمدها، حقوق کارکنان، پروژه ها و فعالیت های روزمره خود را بدون وابستگی انجام دهند که خود کار بزرگی می باشد.

وی هزینه بلیت اتوبوسها را مرتبط با بالا رفتن هزینه استهلاک و حامل های انرژی دانست و ادامه داد: در ارتباط با ورودی های شهر که مطالبه عمومی شهروندان می باشد سال گذشته زیباسازی بلوار عبادی انجام و تعریض دو طرف خیابان صورت گرفت لیکن علیرغم اینکه بحث میدان خارج از محدوده می باشد بی تفاوت نبوده و با راه و شهرسازی همکاری داریم.

شهردار بیرجند از طرح کامل و بلند مدت در بحث طرح جامع ترافیکی خبر داد و افزود: در خصوص بحث ورودی های شهر، زیبا سازی بلوار امام رضا (ع) شامل نورپردازی، فضای سبز و جداول آن نیز از میدان آزادی تا تقاطع چهار راه صیاد در حال انجام می باشد.

جاوید از اجرای میدان ایثار و شهادت (عروج) و برنامه ریزی برای اجرای میدان شهدا خبر داد و  اضافه کرد: در بحث آسیب های اجتماعی و برخورد با متکدیان، شهرداری دستگاه متولی این کار نیست و تنها در خصوص جمع آوری و تحویل به دستگاههای مربوطه همکاری می کند و علیرغم اینکه شهرداری های بزرگ اقدامات بیشتری در بحث نگهداری از متکدیان انجام می دهند اما متاسفانه شهرداری بیرجند از امکانات و شرایط مالی خوبی برای این امر برخوردار نبوده و لازم است دستگاههای متولی برای حل این مشکل همکاری نمایند.

وی در خصوص دغدغه نماینده ولی فقیه در استان در زمینه برج سازی اذعان داشت: در بحث طرح جامع شهرسازی، تنها تصمیم گیرنده شهرداری نبوده و و اکثراً اقدام به برج سازی نموده اند لیکن در خصوص ساخت و ساز در محله های جدید شهرداری می تواند پیشنهاد تجدید نظر در طرح جامع را داشته باشد.

شهردار بیرجند یادآور شد: شهرداری تنها متولی برگزاری جشن های ملی و مذهبی در سطح شهر نمی باشد و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اقدامات فرهنگی برجسته ای ازجمله تقدیر از پیرغلامان حسینی که بازخورد خوبی داشته انجام داده است.

جاوید از تقسیم بیرجند به 52 محله خبر داد و تصریح کرد: دانشجویان می توانند برای برقراری مساوات و اینکه هیچ محله ای در سطح شهر مغفول نماند در این زمینه با شهرداری همکاری داشته و مشارکت کنند.

وی با اشاره به اجرای چهارشنبه بازار جدید با هزینه کرد سه میلیارد و صد میلیون تومان در مدت زمان 6 ماه ادامه داد: این اقدام در جهت مطالبات شهروندان و با هدف کمک به منطقه کم برخوردار شهر صورت گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد فاز اول پارک نشاط (پارک خطی) قبل از آغاز ماه مبارک رمضان به بهره برداری برسد و پیش بینی شده در این مکان ایستگاه دوچرخه سواری، وسایل ورزشی، میدان اجتماعات و ورزشی و مکان هایی مانند فست فود و اغذیه فروشی تعبیه شده که انتهای آن به پارک جنگلی ختم می گردد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در بحث مناسب سازی معلولین در خیابان جمهوری با توجه به ترافیک بالای آن اقدامات خوبی انجام شده خاطر نشان کرد: در طرح پیاده راه فرهنگی خیابان جمهوری باند کندرو، فضاهایی برای نشستن، استراحت بزرگسالان، حل مشکل ترافیکی منطقه و ایجاد مکانی در شان شهروندان مدنظر بوده که قرار است در ابتدای کار 100 متر اول آن را انجام داده و برای انجام ادامه آن از شهروندان نظرخواهی نماییم.

وی با اشاره به اینکه در خصوص کانال های هدایت سیلاب، متولی آن شرکت آب منطقه ای می باشد افزود: مراقبت از کانال ها در قسمتهایی که داخل محدوده می باشد توسط شهرداری انجام و مناطق خارج از محدوده مسئولیت آن با شرکت آب منطقه ای است.

وی از فضاسازی شهر در ایام محرم امسال با کمک مردم و هیات های مذهبی یاد کرد و ادامه داد: تلاش داریم تا شهر بیرجند محرم امسال را متفاوت تجربه کند.

شهردار بیرجند گفت: طرح بند دره تصویب شده و خارج از محدوده شهری و در اختیار شرکت پویش قرار دارد.

جاوید به بهره برداری از فرهنگسرای بزرگی در محدوده صیاد در سال جاری اشاره کرد که در حال ساخت بوده و ساختمان های الحاقی زیادی دارد.

وی از دیگر اقدامات شهرداری به میدان اجتماعات و باغ ملی برای مناسبت های ملی و مذهبی و برگزاری جشن ها در این مکان، زیباسازی پارک جنگلی به مساحت 40 هکتار، بلوار صیاد شیرازی، آسفالت خیابان هایی از مهرشهر، انتقال آب غیر شرب به شمال شهر، انجام 100 درصدی عملیات پل موسی بن جعفر (ع) و طرح فرزان و بحث پسماند اشاره کرد.