EN

در جلسه بررسی نرم افزار شهرسازی الکترونیک عنوان شد: سیستم شهرسازی الکترونیک شهروندان را از مراجعه مستقیم به شهرداری بی نیاز می کند

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهردار بیرجند؛ مدیر اداره آمار و فناوری شهرداری در جلسه مشترک با مدیر عامل شرکت صفارایانه  با بیان این مطلب گفت : شهرسازی الکترونیک این ویژگی را دارد که بتواند مردم را از مراجعه مستقیم به شهرداری بی نیاز کند و آنها بتوانند خودشان امور مربوط به صدور پروانه را از طریق این سیستم انجام دهند.

 

مهندس مسلم قلی نژاد افزود: یکی از مشکلاتی که مردم در حوزه شهرسازی با شهرداری ها داشتند اتلاف وقت و عدم شفاف سازی و دوباره کاری ها بود که هزینه های زیادی را به شهروندان تحمیل می کرد.

وی افزود: یکی از گام های مثبت شهرسازی الکترونیک این ویژگی را دارد که بتواند مردم را از مراجعه مستقیم به شهرداری بی نیاز کند. شهرداری بیرجند ، حرکت به سوی شهر الکترونیک می باشدکه جمع سپاری و برون سپاری سیستم شهرسازی( درآمد، اصناف، املاک و کمیسیون ماده صد) نیز از اصلی ترین اهداف این  پروژه  می باشد .

به گفته وی پروژه های فرآیندی از نوع پروژه شهرسازی الکترونیک این ویژگی را دارد که در واقع در با ارزش ترین سرمایه شهروندان که همان زمان آنهاست صرفه جویی می شود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در ماههای آینده  با همکاری شرکت صفارایانه ،  فازهای بعدی سیستم یکپارچه شهرسازی و در آمد به بهره برداری برسد و این سیستم جامعیت خود را بتواند بعد از مدت کوتاهی جامعه عمل بپوشاند.

در ادامه جلسه مدیر عامل شرکت صفا رایانه اظهار داشت: در مقوله شهرالکترونیک  اعتقاد ، اطمینان و اعتماد اساس و بسیار مهم بوده و قطعا گذار از سنت به مدرن شدن خالی از اشکال و چالش نخواهد بود اما فرهنگ سازی چالش های پیش رو را  کمرنگ  و این گذار را آسان خواهد نمود.

مهندس زرین  بیان کرد: شهرسازی الکترونیک این ویژگی را دارد که بتواند مردم را از مراجعه مستقیم به شهرداری بی نیاز کند و آنها بتوانند خودشان امور مربوط به صدور پروانه را از طریق این سیستم انجام دهند، که قطعا هم در مدیریت زمان و هم هزینه ها کاهش چشمگیری را شهروندان احساس خواهند نمود.

وی ادامه داد: نگاه رو به جلو شهردار بیرجند با شعار شهروند محوری در پیش رفتن به سوی شهر داری الکترونیک و شهر الکترونیک کمک بزرگی است  و قطعا با این سیستم ترددهای بی مورد شهری نیز کاهش می‌یابد و شهروندان می‌توانند به راحتی از طریق اینترنت اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

زرین در پایان گفت:  شهروندان می‌توانند تمامی اطلاعات ملک خود را دریافت کنند و مراحل صدور پروانه ساخت را به همراه هزینه عوارض و تراکم آن، به صورت الکترونیکی دریافت کنند بنابراین سیستم شهرسازی از بروکراسی اداری و اعمال سلیقه های فردی جلوگیری می‌کند.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند