EN

در خواست رئیس سازمان آرامستانهای بیرجند برای پپرهیز از برگزاری مراسم

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش آمار مبتلایان درخواست می‌شود شهروندان از حضور در مراسم تشییع و ترحیم به خصوص در محیط آرامستان پرهیز کنند.

محسن کدخدا افزود: علیرغم اینکه بارها از سوی متخصصان و مسوولان تاکید شده دلیل عمده انتقال ویروس کرونا تجمع است ولی مشاهده می‌شود که بسیاری از خانواده‌ها برای مراسم تشییع و تدفین اموات خود دعوت عمومی کرده و جمعیت زیادی در این قبیل مراسم گرد هم می‌آیند.

وی با تسلیت به خانواده همه متوفیان و اینکه تمامی مردم در غم آنان شریک هستند گفت: اوایل شیوع ویروس کرونا مراسم تشییع و تدفین در نهایت با حضور ۲۰ نفر انجام می‌گرفت اما اکنون شاهد حضور جمعیت زیادی در آرامستان هستیم.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند با تاکید بر لزوم تغییر سبک زندگی در برگزاری این قبیل مراسم بیان کرد: اگرچه آداب و روسم باید حفظ شود اما با شرایط فعلی به نظر می‌رسد که باید شیوه‌های عزدارای و ترحیم را با تمرکز بر فضای مجازی تغییر داد.

وی گفت: اخیرا شایع شده که برخی خانواده‌ها مراسم سوم و چهلم را هم سر مزار متوفی برگزار می‌کنند که در این خصوص به برخی شرکت‌های واگذار کننده صندلی هشدار داده‌ایم.

کدخدا افزود: با توجه به اینکه ورودی و خروجی خاصی در آرامستان نداریم باز هم مشاهده می‌شود که شهروندان از مسیرهای مختلف صندلی تهیه کرده و سر مزار گرد هم می‌آیند که این موضوع باعث انتقال بیشتر ویروس می‌شود.

وی تاکید کرد: درخواست می‌شود که مردم از شرکت در این قبیل مراسم پرهیز کرده و خیرات را خرج امور خیریه کنند که قطعا باعث آمرزش و شادی روح متوفی خواهد شد.

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری بیرجند گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در بحث شیوع ویروس کرونا خطرآفرین باشد توزیع مواد غذایی در محیط آرامستان‌ها است که اخیرا مشاهده شده برخی خانواده‌ها با بسته‌بندی مواد غذایی اقدام به توزیع آن در حاشیه میدان ورودی آرامستان بین فقرا می‌کنند که این موضوع باعث افزایش روزافزون متکدیان شده است.

وی تصریح کرد: همانطور که در پنجشنبه آخر سال تمامی مسیرهای منتهی به آرامستان بیرجند مسدود شد اگر شرایط به این شکل پیش برود در صورت اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا احتمال اعمال همان محدودیت‌ها وجود دارد.