EN

در دومین جلسه کارگروه اداری و منابع انسانی شهرداری های استان مطرح شد: منابع انسانی و امور اداری در شهرداری ها یکی از مهم ترین دغدغه هاست

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دومین کارگروه اداری و منابع انسانی شهرداری های استان با حضور کارشناس اداری استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و شهرداران شهرهای استان خراسان جنوبی برگزار شد.

 

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری بیرجند در این نشست هم اندیشی، مدیریت منابع انسانی را معطوف به سیاست ها و اقداماتی دانست که رفتار و عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار می دهند.

مهندس جواد بهدانی گفت: از ظرفیت های این کارگروه در بررسی وضعیت نیروی انسانی در شهرداری های استان و ارتقاء بیشتر نظام اداری می توان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: جلسات کارگروه به منظور رفع مشکلات پرسنلی شهرداری ها و هم اندیشی شهرداری های استان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: اولین اولویت مباحث مطروحه در این جلسه، بحث تبدیل وضعیت های پرسنل قراردادی شهرداری ها می باشد که متاسفانه نیروهای با تجربه و سابقه کاری بالا به دلیل عدم تبدیل وضعیت و بر طبق قانون نمی توانند در پست های مدیریتی قرار گیرند.

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری با اشاره به بحث همسان سازی حقوق نیروها در شهرداری ها اظهار داشت: تلاش این کارگروه در جهت بهتر شدن وضعیت معیشتی پرسنل شهرداری های استان می باشد.

کارشناس اداری استخدامی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اذعان داشت: هدف این کارگروه ساماندهی نیروی انسانی می باشد.

مهندس ایروانی افزود: ساختار اداری نیاز به بازنگری دارد و می بایست نیاز واقعی به نیرو مورد بررسی قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد این کارگروه جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و بتوانیم برنامه 5 ساله ای برای برون سپاری برخی از فعالیت ها در این جلسات تدوین نماییم.

وی در پایان به ضرورت تاسیس شرکتی وابسته به شهرداری ها جهت انجام امور پیمانکاری اشاره کرد.