EN

در دیدار با ساکنین کاظمیه مطرح شد: سیاست شورا و شهرداری، کاهش دغدغه شهروندان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران شهرداری با شهروندان محله کاظمیه در محل مسجد امام سجاد (ع) این منطقه دیدار کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند پس از شنیدن سخنان نماینده ساکنین کاظمیه ضمن معرفی کمیسیون های مختلف شورا و اعضای آنها اظهار داشت: برنامه های پیشنهادی شهروندان بر اساس موضوع به کمیسیون های مختلف ارجاع و پس از کار تخصصی از اعضای مدعو، صاحبنظر و باتجربه شهر دعوت می شود و پس از برنامه ریزی های صورت گرفته، موارد برای تصویب به صحن شورا ارسال می شود و پس از تصویب به شهردار ابلاغ تا در برنامه های کاری قرار گیرد.

دکتر ابراهیم تقی زاده با اشاره به برگزاری جلسات رسمی شورا در شنبه های هر هفته اذعان داشت: جلسات فوق العاده شورا دوشنبه ها برگزار می شود و برای خدمت بیشتر به شهروندان، ملاقاتهای مردمی نیز برگزار و به مشکلات شهروندان محلات مختلف شهر رسیدگی می گردد.

وی سیاست شورا و شهرداری را کاهش دغدغه شهروندان خصوصا ساکنین منطقه شمال شهر دانست و یادآور شد: بودجه شهرداری بیرجند طی دو سال گذشته 60 میلیارد تومان بوده که با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته و اقدامات خوب شهردار بیرجند، این بودجه افزایش و به 100 میلیارد تومان رسیده است که از این میزان 30 تا 40 میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی سطح شهر و مابقی صرف خدمات (هزینه های پرسنلی، جشنها و برنامه های مختلف) می شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند سال گذشته 50 درصد بودجه شهر به تملک املاک واقع در طرح فرزان و احداث پل اختصاص یافته است.

تقی زاده با اشاره به اینکه در سال 97 از قریب 30 میلیارد تومان سطح هزینه های عمرانی شهر بیرجند، حدود 24 میلیارد تومان به منطقه شمال شهر اختصاص یافته اظهار داشت: کل هزینه ای که جهت زیباسازی آیلندها و بلوارها در منطقه جنوب شهر هرینه شده معادل 6 میلیارد تومان و یک چهارم آنچه در شمال شهر هزینه شده می باشد و این در حالی است که بیش از 80 درصد عوارض ماخوذه از مردم توسط ساکنین جنوب شهر بوده است.

وی افزود: برای حل مشکلات این منطقه نیاز به بستر سازی می باشد و آنچه سال گذشته در شمال شهر انجام شده در همین زمینه بوده که یکی از موارد خط انتقال آب از چاه پاسداران به شمال شهر جهت فضای سبز می باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر هدف از حضور در محله کاظمیه را شنیدن مشکلات عمومی منطقه و درک آنها از نزدیک عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات منطقه در شهرداری و شورا بررسی و در دستور کار قرار می گیرد و بخشی نیز مربوط به سایر دستگاههای اجرایی است که به عنوان پل ارتباطی، کلیه موارد را به مسئولین مربوطه انتقال خواهیم داد.

تقی زاده با استقبال از طرح شورایارها اضافه کرد: انتخاب و معرفی افرادی به عنوان رابط شورا و ساکنین محل، قابل قبول و پسندیده می باشد.

شهردار بیرجند نیز در این دیدار با اشاره به تقسیم بندی شهر بیرجند به 52 محله گفت: طی سالهای اخیر و در پی فشار حداکثری که از سوی استکبار جهانی بر کشور در مسائل اقتصادی وجود داشت تصور بر این بود که حفظ وضعیت موجود شهر بیرجند شامل پسماند، فضای سبز، تنظیف و پرداخت حقوق و مزایا بدون نگاه به کارهای عمرانی به دلیل محدودیت منابع، اقدام بزرگی است.

مهندس محمد علی جاوید خاطر نشان کرد: بخشی از اعتبارات شهرداری در منابع عمرانی از محل اعتبارات دولتی است که در حال حاضر به صفر رسیده و نمی توانیم بودجه ای را از این طریق تعریف کنیم و بخش دیگر از محل منابع داخلی می باشد و به صدور پروانه های ساختمانی و عوارض ساخت و ساز مربوط می شود که در شرایط فعلی در حالت رکود می باشد.

وی افزود: علیرغم شرایط مذکور و تصور عدم امکان انجام امور عمرانی، طی کمتر از دو سال از زمان مدیریت شهرداری در کنار لطف خدا، کمک بزرگ شورای پنجم و انتخاب تیم مدیریتی شهرداری پروژه های بزرگی را تعریف و اجرا نمودیم.

شهردار بیرجند با اشاره به اجرای طرح فرزان در همان سال اول حضور در شهرداری برای انتفاع مردم شمال شهر اضافه کرد: تلاش داریم در مدت خدمتگزاری در مدیریت شهرداری و در طول دوره شورای پنجم، پروژه هایی را در راستای عدالت اجتماعی و نیازمندی های واقعی شهروندان تعریف و اجرا کنیم.

جاوید از اجرای فرهنگسرا متناسب با نیاز شهر خبر داد و عنوان کرد: دوشنبه های هر هفته در جلسات ملاقات مردمی شنونده مشکلات شهروندان هستیم  و حضور در محلات مختلف و بررسی مشکلات را در برنامه کاری داریم.

به گفته وی رفع تمام مشکلات و مرتفع نمودن درخواستهای محلات مختلف، طی یکسال امکان پذیر نمی باشد لیکن تلاش می کنیم با دسته بندی مشکلات محلات و اولویت بندی آنها برای اجرا طی سال جاری و سالهای آینده برنامه ریزی نماییم.

شهردار بیرجند در پاسخ به درخواست ساکنین برای پرداخت هزینه های روحانی مسجد امام سجاد (ع) کاظمیه ادامه داد: مسجد امام سجاد (ع) را به عنوان یک پایگاه فرهنگی در نظر گرفته و هزینه های روحانی این مسجد را تقبل می کنیم ضمنا مبلغی برای انجام امور فرهنگی و مذهبی مسجد به شورای اسلامی شهر پیشنهاد شده که پس از تصویب به اطلاع اهالی می رسد.

جاوید با اشاره به درخواست احداث پارک محله ای اذعان داشت: در صورت وجود زمینی با کاربری فضای سبز قول طراحی، تامین اعتبار و اجرای فضای سبز آن به همراه وسایل بازی کودکان را می دهیم.

وی با اشاره به تامین اعتبار ساخت سرویس بهداشتی در انتهای کاظمیه 6 افزود: تجهیز پارک الهیه به مساحت 3 هکتار که مبلغی از طرف استانداری برای بهسازی این پارک اختصاص یافته و در صورت وصول معادل همان مبلغ از طرف شهرداری نیز اختصاص خواهد یافت در دستور کار شهرداری می باشد.

شهردار بیرجند تصریح کرد: طرح جامع ترافیکی در دست اقدام می باشد که پس از دریافت طرح، برای این منطقه نیز اجرا خواهد شد.