EN

دوره آموزشی روش‌های ایجاد طرح اشتغال در مناطق روستایی در شهرستان قاین برگزار شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند دوره آموزشی روش‌های ایجاد طرح های اشتغال در مناطق روستایی جهت دهیاران شهرستانهای قائنات و زیرکوه با هماهنگی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی در محل سالن اجتماعات شهرداری قاین برگزار شد.

 

ابراهیم جان آور، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند با بیان این خبر اظهار داشت : این دوره به مدت 16 ساعت در دو روز متوالی و با حضور تعداد115 نفر، با هدف جذب سرمایه گذار و تحول جدی در روستاها با ایجاد مشاغل جدید برگزار شد.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند گفت: با تفاهم نامه ای که با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان جنوبی منعقد کردیم، در یک ماه گذشته، بیش از 7 هزار نفر ساعت دوره آموزشی با هدف ارتقاء سطح علمي، شغلي و آشنايي با شرح وظايف ، ماموريت ها و قوانين و مقررات و بالا بردن سطح دانش دهیاران و روئسای شوراهای اسلامی  روستاهای استان، برگزار نموده ایم.

وی تاکید کرد: این دوره ها شامل دوره  آموزشی آشنایی با طرح های هادی روستایی، آشنایی با قوانین و مقررات وزارت کشور و سازمان‌های تابعه، آشنایی با منابع درآمدی دهیاری ها، ارتباط متقابل شورا و دهیار با مردم و روش‌های ایجاد اشتغال در مناطق روستایی بوده است که در محل شهرستانهای بیرجند، قاین، طبس، درمیان و سربیشه برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد مرکز اموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند در نیمسال دوم با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری، بیش از 15 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی ضمن خدمت جهت کارکنان شهرداری های استان شامل دوره محیط زیست شهری، گزارش نویسی و حفظ امور مربوط به صحنه حریق و حوادث، آشنایی با قوانین و مقررات بازنشستگی، حجاب و عفاف، گزارش نویسی در مراجع قضایی، آسیب شناسی اجتماعی در شهر، مربیگری رفتارشناسی، قانون کار و تامین اجتماعی، مهارت های زندگی، اصول و مبانی نگهداری و توسعه سیستم آبياری تحت فشار و مواد مخدر و پیامدهای سوء آن ( 13 دوره جهت کلیه کارکنان شهرداری ) برگزار کرده است.

وی همچنین اظهار داشت : یک دوره آموزشی ارتقای توانمندی ارتباطی، اخلاق حرفه ای و مشتری مداری ویژه تاکسیرانان فرودگاه در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری بیرجند با هدف خدمت شایسته به شهروندان با محوریت تکریم ارباب و رجوع برگزار شده است.