EN

راه اندازی فرهنگسرای مشارکتی کودک و نوجوان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند گفت: فرهنگسرای مشارکتی کودک و نوجوان راه اندازی می شود.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدرضا قلاسی مود در دیدار با اعضای سمن ستارگان علم و خرد که با حضور عضو شورای اسلامی شهر بیرجند برگزار شد افزود: با ورود سمن ها به مسایل شهری می توانیم از پتانسیل آن ها بهره­مند شویم که این مساله نیازمند بستر سازی مناسب می باشد.

وی یادآور شد: امیدواریم سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی بتواند نقش موثری به عنوان پل ارتباطی میان شهرداری و سمن ها ایفا نماید زیرا خانواده مدیریت شهری هر کدام با توجه به نوع مسئولیت خود احتیاج به همراهی سمن ها دارند.

در ادامه جلسه، مسئول سمن ستارگان علم و خرد به راه اندازی فرهنگسرای مشارکتی کودک و نوجوان و درخواست مجوز راه اندازی خانه علم و نجوم به عنوان مرکزی با هدف انجام امور مطالعاتی و رصد ستارگان اشاره کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند با اشاره به این موضوع ادامه داد: مهمترین رویکرد فرهنگسرای مشارکتی ایجاد تعامل مثبت و مؤثر بین کودکان و نوجوانان است.

قلاسی مود هدف از تشکیل این مجموعه را تربیت صحیح و پرورش کودکان دانست که مهم‌ترین نتیجه آن ایجاد تعامل مثبت و مؤثر می باشد.

وی عنوان کرد: نظر به اینکه این فرهنگسراها بخش عمده ای از تاثیر گذاری بر رفتار، نگرش و گسترش خلاقیت کودکان و نوجوانان را به خود اختصاص می دهند، به همین دلیل گسترش و غنی سازی آن می تواند در رشد فردی، تعاملات اجتماعی، تقویت حس تعاون و غیره موثر باشد.

 وی اضافه کرد: استفاده از فرهنگسراهای مشارکتی در جهت نیل به اهداف خدمت رسانی به کودکان و نوجوانان وسعی در بر آورده ساختن نیازهای هنری، فکری، فرهنگی و ورزشی آنها نقش بسزائی دارد.

وی در ادامه به پیگیری و بررسی درخواست همکاری با سمن ستارگان علم و خرد در جهت راه اندازی خانه علم و نجوم اشاره کرد.

لازم به ذکر است در این دیدار خانم زهره موهبتی عضو کمیسیون های فرهنگی و حقوقی شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با ارائه ی نقطه نظرات خود خواستار توجه و حمایت ویژه از طرح های سمن های جوانان شد.