EN

زعفرانیه پس از فراهم شدن زیر ساختها واگذار می شود

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند شرکت سرمایه گذاری و عمران توسعه رضوی وابسته به آستان قدس رضوی با شهردار بیرجند دیدار کردند.

شهردار بیرجند در این دیدار که روز گذشته در محل دفتر شهردار و پیرامون تفاهم نامه مدیریت طرح اراضی زعفرانیه بیرجند برگزار شد اظهار داشت: در آخرین جلسه شورای اسلامی شهر به دلیل فراهم نمودن زیرساختها تاکید بر عدم ساخت مجموعه زعفرانیه بود.
محمد علی جاوید با تاکید بر اینکه مجموعه زعفرانیه باید مجموعه تاپی در سطح شهر باشد افزود: مجموعه زعفرانیه پس از انجام فرایند شهرسازی و فراهم شدن زیر ساخت های آن واگذار می شود.
وی ادامه داد: می بایست وضعیت زیر ساخت ها و خدمات و حق و حقوقات شهرداری در این منطقه روشن و تعیین تکلیف گردد.
شهردار بیرجند با اشاره به اینکه موضوع خاکبرداری در این منطقه به کمیسیون ماده 77 ارجاع گردیده عنوان کرد: در خصوص انجام خاکبرداری باید با شهرداری خصوصا حوزه خدمات و پسماند هماهنگی لازم انجام شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و عمران توسعه رضوی در این جلسه با اشاره به برگزاری جلسه ای در خصوص جانمایی ساکنین و جمعیت پذیری در این منطقه اذعان داشت: ساخت و ساز در این محدوده در قالب فازبندی انجام می شود.
وی خواستار همکاری و تخفیف شهرداری در نظام پرداخت عوارض و مساعدت در زمینه تجاری های مجموعه زعفرانیه گردید و خاطر نشان کرد: در وهله اول باید زیرساخت خدمات فراهم و بعد از آن ساخت و ساز مسکن انجام شود.
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و عمران توسعه رضوی تصریح کرد: در پی دستور امید بخش شهرداری بیرجند مبنی بر اینکه حساب زعفرانیه از مهر شهر جداست، اگر شرایط تامین گردد پروژه زعفرانیه تا پایان سال 99 به بهره برداری می رسد و این هدیه آستان قدس به این شهر می باشد که در توسعه شهری بسیار موثر است.