EN

سرای علم پروفسور گنجی افتتاح شد

همزمان با سالگرد درگذشت پروفسور گنجی، سرای علم پدر جغرافیای ایران افتتاح گردید.

سرای علم پروفسور گنجی واقع در پارک آزادی با همت شهرداری بیرجند و به منظور جمع آوری آثار و تالیفات استاد و انجام امور نرم افزاری مربوط به انتشارات آثار ، افتتاح شد.

شهردار بیرجند در این مراسم در خصوص حضور جدی تر متولیان فرهنگی در این حوزه ها  ابراز امیدواری کرد و گفت: گرد و غبار غم و افسردگی در چهره ی مردم خوب و مهمان نواز این دیار نمایان است لذا لازم است متولیان فرهنگی در این خصوص تلاش و برنامه ریزی نمایند و حضور جدی تری داشته باشند.

دکتر مدیح افزود: پروفسور گنجی مرد شماره یک هواشناسی دنیاست که در سال 2001 میلادی موفق به کسب این افتخار گردید.

وی بنای سرای علم پروفسور گنجی را مربوط به عهد پهلوی دانست که با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان بازسازی و مرمت شده و دارای معماری خاصی می باشد.

وی اظهار داشت: امیدواریم اتاق کنفرانس این بنا مکان مناسبی جهت برگزاری مراسم علمی و فرهنگی باشد.

دکتر مدیح یادآور شد: این بنا دارای یک سالن مرکزی و نگارخانه هشتی می باشد که چهار اتاق کوچک به این هشتی متصل می باشند و هر یک از اتاق ها به نام یکی از مشاهیر نام گذاری خواهند شد که اولین اتاق به نام پروفسور گنجی نام گذاری گردید.

وی ابراز امیدواری کرد این مکان به محلی برای برگزاری کنفرانس های علمی، جشنواره ها و همایش های علمی، فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی و هنری گردد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با توجه به فضای مناسب و محوطه ی بزرگ این بنا و با موافقت شورای محترم اسلامی شهر بیرجند و اختصاص بودجه بتوانیم گامی موثر در این زمینه برداریم.