EN

سیر نزولی کاهش تقاضای سفر از ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند عنوان کرد: در پی شیوع و گسترش ویروس کرونا و به دنبال آن تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و … تقاضای سفر از ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی ۴۰% کاهش یافته است.

یداله غلام پور افزود: برابر آمار مستخرجه از سیستم بلیت الکترونیک در ده روز  آخر بهمن ماه تعداد ۵۲۳۰۰۰ مسافر توسط ناوگان اتوبوسرانی جابجا شده است در حالیکه آمار جابجایی مسافر در ۱۰ روز اول اسفندماه با ۴۰% کاهش به ۳۱۶۰۰۰ نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق روال معمول و متداول همه ساله در اسفندماه تقاضای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی با افزایش ۱۵ الی ۲۰ درصدی به دلیل افزایش سفرهای مربوط به خرید و فعالیت های روزانه مواجه می باشد ولی در سال جاری با شیوع ویروس کرونا نه تنها افزایش تقاضا نداشته ایم بلکه تقاضای سفر به میزان ۴۰ درصد کاهش یافته است.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند اظهار داشت: با کاهش سرانه جابجایی مسافر به منظور جلوگیری از استهلاک اتوبوس ها و کاهش هزینه های ناوگان بخش خصوصی و دولتی تعداد اتوبوس های فعال در خطوط شهری و حومه ای معادل ۳۰ درصد کاهش می یابد.

غلام پور به کاهش یک ساعته زمان فعالیت روزانه اتوبوس ها اشاره کرد و ساعت شروع به کار ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی را از ۶ صبح و ساعت خاتمه آن را ۸ شب اعلام کرد که از صبح چهارشنبه مورخ 14/۱۲/98 قابل اجرا خواهد بود.