EN

شهرداری بیرجند و ارتش جمهوری اسلامی تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند

شهردار بیرجند گفت: شهرداری و ارتش جمهوری اسلامی در راستای ارتقاء شاخص های شهری این شهر تفاهم نامه همکاری امضاء می کنند.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدعلی جاوید روز سه شنبه در دیدار فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی و فرمانده پدافند هوایی شرق کشور افزود: در این راستا از تجربیات مهندسان ارتش در حوزه خدمات شهری و مشاوره ای بهره گرفته می شود.

وی اظهار داشت: حضور ارتش در همه ی زمینه ها خیر و برکت، امنیت، اقتدار، آرامش برای شهروندان، عزت و افتخار برای میهن اسلامی به همراه داشته است.

وی افزود: آمادگی داریم از ظرفیت ها و پتانسیل مجموعه ارتش جمهوری اسلامی در جهت ارتقاء زیرساخت ها و خدمات شهری استفاده کنیم.

شهردار بیرجند از پایین بودن شاخص منابع مالی به ازای هر شهروند انتقاد کرد و گفت: بیرجند در پایین ترین سطح از شاخص ها در بین استان های کشور برخوردار است.

وی بیان کرد: شاخص منابع مالی برای هر شهروند ایرانی 800 هزار تومان تعیین شده که این میزان برای هر شهروند بیرجندی 300 هزار تومان است.

جاوید با بیان اینکه 100 وظیفه بر عهده ی شهرداری گذاشته شده است افزود: خدمت بی منت به شهروندان و تلاش بی وقفه در اولویت نخست خادمان شهر بیرجند قرار دارد.

وی تاکید کرد: رکود ساخت و ساز و نبود منابع پایدار درآمدی شهرداری بیرجند را در ارائه ی خدمات مطلوب به شهروندان با مشکلاتی روبرو کرده است.

فرمانده ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی در خراسان جنوبی نیز گفت: یگان های ارتش مستقر در خراسان جنوبی افراد قانونمدار، پرتلاش و خدوم هستند که آمادگی خدمت در جهت ارتقاء شاخص های شهری را دارند.

سرتیپ دوم ستاد قوام یوسفی افزود: پتانسیل ها و ظرفیت هایی در زمینه مدیریت بحران، خدمات مهندسی، مشاوره ای و فکری و حوزه شهری در مجموعه ارتش وجود دارد که می توانند به ارتقاء شاخص های شهری کمک کنند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شرق کشور هم گفت: مجموعه ارتش آمادگی دارد در ارتقاء شاخص های شهری شهرداری بیرجند را در تمام زمینه ها همراهی کند.

سرهنگ علی اکبر عباسی افزود: بخشی از جمعیت شهری بیرجند را اعضای مجموعه ارتش جمهوری اسلامی تشکیل می دهند که همراهی با شهرداری را وظیفه خود می دانند.