EN

شهردار بیرجند: توسعه شهری و خدمات رسانی در شان مردم بیرجند مهمترین هدف شهرداری است

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین المل شهرداری؛ شهردار بیرجند در دیدار با تعدادی از مدیران روزنامه خراسان جنوبی با بیان این که مردم بیرجند، مردمی با فرهنگ، دقیق و ریزبین با سواد رسانه ای می باشند که خوب را از زشت به خوبی تشخیص می دهند اظهار داشت: توسعه شهری و خدمات رسانی در شان شهروندان مهمترین هدف شهرداری می باشد.

مهندس محمد علی جاوید با تاکید بر در اولویت قراردادن ارباب رجوع تصریح کرد: همواره بر مهیا نمودن شرایط دیدار شهروندان با اینجانب و به دنبال آن پی گیری مشکلات و دغدغه های مردم تاکید می نمایم .
شهردار بیرجند جایگاه روزنامه خراسان را رفیع و ارزشمند دانست و گفت: هدف مشترک شهرداری و روزنامه خراسان جنوبی در راستای پی گیری مطالبات و دغدغه های مردم در جهت بالا بردن سطح زندگی مردم می باشد که شهرداری نیز با ارتقاء عملکرد خود سعی بر تغییر مناسب در چگونگی ارایه خدمات مطلوب به گروه های مختلف مردم دارد.

جاوید از اطمینان خود برای تلاش انجام کارهای بسیار خوب با هدف ایجاد زیر ساخت های لازم با وجود همه مشکلات در این دوره شهرداری بیرجند سخن گفت و اعلام کرد: اگر مردم با اطلاع رسانی مناسب از یک دهم اقدامات شهرداری بیرجند با خبر شوند، قطعا خادمان شهرداری را بر سن قدرشناسی قرار می دهند.
به گفته وی بودجه 56 میلیارد تومانی شهرداری در سال 96 بدون این که به مردم فشاری وارد شود، در سال جاری به 250 میلیارد تومان در مدت سه سال رسیده است و این درحالی است که هر سال بر اساس مصوبه شورا تنها 25 درصد تعرفه عوارض شهرداری افزایش یافته است.
شهردار بیرجند در ادامه از مشارکت و همدلی شورای اسلامی شهر تشکر نمود و خاطر نشان کرد : قطعا بدون همراهی و همدلی شورای اسلامی شهر پروژه های بزرگی مانند فرهنگسرا، پارک جنگلی، طرح فرزان ، افزایش سرانه فضای سبز ، احداث پارکینگ، ساماندهی جایگاه پسماند و دهها پروژه دیگر در جهت رفاه شهروندان کلنگ زنی و به بهره برداری نمی رسید.
سردبیر روزنامه های استانی خراسان هم در این دیدار اظهار داشت: با انتشار روزنامه خراسان جنوبی و استفاده از فضای مجازی آخرین خبر موسسه فرهنگی –هنری خراسان، فرصت بسیار خوبی برای دستگاه های اجرایی استان فراهم شده است تا واقیت های هر دستگاه به بهترین شکل با بیان دغدغه ها و مطالبات مردم منعکس شود.
حجت الاسلام«ولی زاده» که تجربه حدود سه دهه کار رسانه ای را دارد، ضعف بزرگ رسانه ها در همه دوره ها را مناسب نبودن اطلاع رسانی ذکر کرد و بر لزوم پیوست فرهنگی برای همه پروژه های در حال انجام سخن گفت و یاد آورشد به گفته مقام مقام معظم «باید کارها طوری برای مردم منعکس شوند که افکار عمومی به خوبی پذیرای آن باشند.»
وی با بیان این که در دوره فعلی شهرداری کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه های مختلف مربوط به شهرداری برای ارایه خدمات مطلوب به مردم انجام شده است و براساس کار میدانی که خبرنگاران روزنامه خراسان جنوبی انجام داده اند ، مردم به طورنسبی از خدمات شهرداری در این دوره رضایت دارند.
وی ارتباط مردم از تولد تا فوت با بخش های مختلف شهرداری را یاد آور شد و بر اطلاع رسانی مطلوب برای بیان کارهای بزرگ انجام شده در این دوره از فعالیت شهرداری بیرجند تاکید کرد و خواستار آن شد که برخورد دستگاه های اجرایی با هر رسانه ای با توجه جایگاه آن باشد و به همه رسانه ها به طور یکسان نگاه نشود.