EN

شهردار بیرجند خبر داد: برگزاری کارگروه عمران و توسعه شهری با حضور شهردار فراه

شهردار بیرجند گفت: با عنایت به حضور والی افغانستان و هیئت همراه در استان خراسان جنوبی، کارگروه عمران و توسعه شهری با حضور شهردار فراه و مدیران مرتبط با این حوزه برگزار شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز جاری در جلسه کارگروه عمران و توسعه شهری اظهار داشت: این جلسه با هدف افزایش راهکارهای توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی و تجاری بین دو استان برگزار شده است.

وی افزود: از آنجا که بسترهای زیادی برای همکاری وجود دارد لذا آماده همکاری در بحث ارتقاء کیفیت زندگی شهری می باشیم.

وی ایران و افغانستان را دو کشور همسایه، دوست و همزبان معرفی کرد و یادآور شد: خراسان جنوبی و فراه نیز دو استان هم جوار هستند که مناسبت های فرهنگی مشترک بسیاری دارند.

شهردار بیرجند با اشاره به ضرورت تهیه تفاهم نامه ای با هدف فراهم شدن اهداف توسعه و عمران شهری عنوان کرد: از جمله مفاد این تفاهم نامه می توان به همکاری فنی در زمینه تهیه طرح های توسعه شهری، اصلاح ساختار اداری شهرداری، آموزش، تهیه مصالح ساختمانی و مبلمان شهری و اجرای پروژه های عمرانی و فضای سبز شهری بین دو شهرداری بیرجند و فراه اشاره کرد.

جاوید با اشاره به تحقیق و بررسی در خصوص مشخص نمودن مناسبت های فرهنگی و در صورت امکان اجرای برنامه های مشترک در مرکز هر دو استان خاطر نشان کرد: بررسی موضوع خواهر خواندگی و نامگذاری دو خیابان (یک خیابان در بیرجند و یک خیابان در فراه به نام مفاخر طرفین) نیز مورد انتظار می باشد.

وی در خصوص برگزاری جلسات تخصصی در خصوص میزان انرژی های مورد نیاز و انرژی های تجدید پذیر و در صورت امکان استفاده از سرمایه گذار و بخش خصوصی در زمینه ذکر شده در هر دو استان ابراز امیدواری کرد.

شهردار فراه نیز در این کارگروه با اشاره به خاطرات خوبی که از مردم ایران دارد به امنیت موجود در کشور ایران اشاره کرد و آن را حائز اهمیت بسیاری دانست و گفت: شهرداری ها جایگاه خاصی داشته و علاوه بر وجود مشکلات، دستاوردهای زیادی نیز دارند.

عبدالرحیم اسحق زی افزود: در ولایت فراه برای تامین نیروی برق مشکل داشته و جهت استفاده از مباحث آموزشی و تجارب کشور ایران اعلام آمادگی می کنیم.

شایان ذکر است در پایان تفاهم نامه ای با هدف رسیدن به توسعه و عمران شهری بین اعضای کارگروه منعقد گردید و به امضاء طرفین رسید.