EN

شهردار بیرجند در جلسه شورای شهر: من در مقابل مردم نیستم

شهردار بیرجند در مقابل اعتراض نمایندگان صنوف آلاینده در جلسه شورای شهر گفت: من در مقابل مردم نیستم، اما نمی شود واقعیت ها را نگفت، این واگذاری ها چه شرعی و چه قانونی خلاف مقررات است و مزایده ای که برای واگذاری زمین ها برگزار شده با کدام اسناد و کدام قرارداد شهرداری انجام شده است؟

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید دیروز در جلسه شورای شهر بیرجند ادامه داد: حتی به فرض انجام مزایده ی جدید،در حالی که هر قطعه الان به نام یک شخص به او تحویل داده شده اگر در مزایده به جای  یک نفر که مالک است فرد دیگری برنده ی آن قطعه شود تکلیف چیست؟ از سال 87 این زمین ها واگذار شده و می دانستیم که برای صنوف آلاینده است چرا در همان مقطع مالکیت ها محرض نشده است؟

شهردار بیرجند اعلام کرد: انتقال صنوف آلاینده از مهم‌ترین اولویت‌های پیش روی شهرداری بوده اما چون اختیار کامل نداریم نتوانسته‌ایم این طرح را به نتیجه برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه پروانه ساختمانی باید صادر شود و محدودیتی در صدور پروانه ساختمانی نداریم، تصریح نمود: شهرداری به دنبال نفع نیست بلکه ساماندهی را دنبال می‌کند و دستگاه‌های خدماتی پای کار بیایند تا ساخت و سازها انجام شود.

شهردار بیرجند افزود: امید است تمام دستگاه‌های پای کار بیایند تا بتوانیم مشکل صنوف آلاینده را برطرف نماییم.

وی در ادامه با ذکر این نکته که می توان برای بخشی از زمین ها که معارض ندارد مزایده برگزار شود اعلام نمود: ما تصمیم به همکاری داریم، تلاش می کنیم زمین بدون ارزش افزوده به متقاضیان واگذار شود اما در چارچوب قانونی باید کار انجام شودو آن هم برگزاری مزایده است.

جاوید در راستای حل این مشکل پیشنهاد داد و گفت: باید جلسه ای با رئیس اداره ثبت اسناد برگزار کنیم و مباحث به طور ریز مطرح شود و در این باره چاره اندیشی شود تا به نتیجه ای معقول برسیم.

رئیس شورا نیز اعلام کرد: ما غیر قانونی کاری را انجام نمی دهیم اما اگر دادستان دستوری داد اطاعت می کنیم.

دکتر تقی زاده ملاحظات شهردار را بسیار مهم توصیف کرد و حمایت شورا از شهردار را نیز به طور ضمنی عنوان کرد و گفت: در شهرداری قراردادی مبنی بر واگذاری زمین به اتحادیه وجود ندارد. از طرفی مزایده انجام شده نیز بر اساس مستندات صوری بوده است.

دکترطاهری عضو شورا نیز تاکید کرد: اگر وجوهی به تعاونی صنوف آلاینده پرداخت شده و منتج به نتیجه نشده نباید پاسخ در این خصوص را از شورا و شهرداری خواست.

در پایان جلسه نیز مقرر شد جلسه فوق العاده ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای این منظور برگزار و انتقال صنوف آلاینده تعیین تکلیف شود.