EN

شهردار بیرجند در گفتگوی اختصاصی با هفته نامه آوای جوان/نشاط را به شهر مي آوریم

 شهردار بیرجند گفت: از مهمترین برنامه های امسال , فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای پرکردن اوقات فراغت شهروندان است.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید با حضور در دفتر هفته نامه آوای جوان  به تشریح  برنامه‌های سال ۹۷ پرداخت و افزود: در قالب فراهم کردن زیرساخت‌های مرتبط با اوقات فراغت شهروندان و همچنین ایجاد نشاط و شادابی ,  پروژه هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که در صورت موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند در ماه‌های آتی اجرایی خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه‌ها طرح عملیات اجرایی پارک خطی حاشیه بلوار پیامبر اعظم(ص) است که در صورت فراهم بودن شرایط از خردادماه کار اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه از میدان سفیر تا میدان آیت‌الله غفاری و فاز دوم آن از بلوار آیت‌الله غفاری تا پارک جنگلی است، اظهار داشت: برای اجرایی شدن این طرح در فاز اول ۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شد.

شهردار بیرجند افزود: پروژه دوم مربوط به استفاده از ظرفیت بی‌نظیر پارک جنگلی بیرجند به مساحت ۴۰ هکتار است که برای ایجاد فضای ورزشی در قالب توسعه پارک بانوان، فضای ورزشی برای ورزش‌های متفاوت، بازارچه مشاغل و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، باغ پرندگان و باغ گل‌ها در این مکان پیش‌بینی لازم صورت گرفته است.
جاوید ادامه داد: ایجاد رستوران‌های کوچک و کافی‌شاپ‌ها، مسجد و نمازخانه، آمفی‌تئاتر و فراهم کردن شرایطی برای استراحت و تفریح خانواده در روزهای تعطیل نیز در پروژه مرتبط با پارک جنگلی بیرجند مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است، گفت: با توجه به اینکه در محل فعلی چهارشنبه‌بازار مشکلات ترافیکی عدیده‌ای وجود دارد، بنا داریم در سال جدید چهارشنبه‌بازار بیرجند را به پارک جنگلی منتقل کنیم.  

شهردار بیرجند اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری بیرجند جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز است چراکه در حال حاضر ۵۰ درصد از فضای سبز پارک‌های شهر بیرجند از محل آب شرب آبیاری می‌شود. جاوید بیان کرد: در این راستا اصلاح سیستم آبیاری فضای سیر و گسترش سیستم آبیاری نوین و قطره‌ای را مدنظر قرار داده‌ایم.
جاوید گفت: در راستای ایجاد یک مکان مناسب برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در شهر بیرجند برای اتمام فرهنگ‌سرای بیرجند در تقاطع صیاد شیرازی مبلغ 5 میلیارد اعتبار در نظر گرفته‌شده است.
وی اظهار کرد: خیابان جمهوری یکی از قدیمی‌ترین مکان‌ها و محلات شهر بیرجند است که می‌تواند تبدیل به یکی از نمادهای شهر شود و در این راستا به شورای شهر پیشنهاد اصلاح خیابان جمهوری را داده‌ایم و همچنین در حال حاضر یک بوستان در منطقه مهرشهر به مساحت 14 هزار متر مربع در حال انجام است و بوستان های سابق نیز در حال تکمیل شدن است.

جاوید با بیان اینکه  شهرداری بیرجند ۸ میلیارد تومان طلب از صنوف مختلف دارد اظهار کرد:  شهرداری بیرجند بیش از ۱۰ میلیارد تومان از ادارات و ارگان ها نیز طلب دارد.
 
شهردار بیرجند با اشاره به کلیپ که اخیرا پخش شداظهار کرد : برخورد فیزیکی با دستفروش صحت ندارد و دلیل زخمی شدن دستفروش برخورد لبه ترازو به صورت وی بوده است و توصیه و تأکید ما به مأموران اداره اجرائیات شهرداری بیرجند برخورد انسانی و منطقی با دست‌فروشان است زیرا هدف ما حفظ حقوق مردم جامعه است.
جاوید  ضمن تشکر از همراهی رسانه ها با شهرداری  اظهارکرد : رسانه ها جنبه انصاف و تعامل را نگه داشته و شهرداری را منصفانه همراهی کردند و در این مدت تمامی اخبارشهرداری را بدون کم و کاست و به دور از تحلیل غیر منطقی انعکاس دادند  .