EN

شهردار بیرجند/ ساماندهی پسماندها پدیده ای اجتناب ناپذیر

شهردار بیرجند گفت: ساماندهی پسماندها پدیده ای اجتناب ناپذیر است و ایجاد سازمان مدیریت پسماند نسبت به برخی سازمانها در شهرداری بیرجند از اولویت بیشتری برخوردار بوده و می بایست با توجه به اهمیت مباحث پسماند در زمانی زودتر تشکیل می شد.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز سه شنبه در جلسه معارفه مدیریت پسماند شهرداری بیرجند اظهار داشت: شهرداری بیرجند علی رغم اینکه در بحث پاکیزگی و تمیزی حرف اول را در سطح کشور می زند اما متاسفانه تاکنون در بحث ایجاد سازمانی تحت عنوان پسماند کوتاهی شده است.

وی افزود: جایگاه و رتبه شهرداری در کنار انتظارات شهروندان، توقعات را از شهرداری بیرجند بالا برده و انتظار می رود این سازمان به روز بوده و با کمک ظرفیتی که در قانون برای آن تعریف شده با قوت و قدرت کار خود را آغاز نماید.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه مطابق قانون شهرداری ها نمی توانند عوارض ساختمانی را در زمینه پسماند هزینه کنند اضافه کرد: ماهیانه مبلغ 800 میلیون تومان از طرف شهرداری به پیمانکار پسماند پرداخت می شود که در مجموع سال گذشته تنها مبلغ 100 میلیون تومان در این زمینه دریافتی داشته ایم.

جاوید عدم دریافت عوارض پسماند را موجب آسیب به امور عمرانی و مانع تحول در سطح شهر دانست و یادآور شد: با ایجاد سازمان مدیریت پسماند می توانیم مطالبات شهرداری را وصول کنیم.

وی خاطر نشان کرد: برای پیشبرد اهداف مدیریت پسماند می بایست نیروها و زیرساختهای مرتبط با آن فراهم شده تا با استقلال و کنترل جایگاه خود، پیمانکار و … امور مربوطه را پیش برد.

شهردار بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر در قالب مدیریت پسماند موضوع را سازماندهی می کنیم اذعان داشت: از اقدامات خوبی که تا کنون در این زمینه انجام شده تقدیر می گردد و امیدواریم این مدیریت با پشتیبانی حوزه خدمات شهری و حوزه های خدمات شهری مناطق دوگانه به عملکرد مطلوب دست یابد و از عرصه مدیریتی به نفع شهر و شهروندان استفاده نماید.

معاون خدمات شهری نیز در ادامه این جلسه ضمن تشکر از اقداماتی که تاکنون در حوزه پسماند انجام شده اظهار داشت: زیر ساختهای اولیه برای سایت پسماند ایجاد شده و لازم است با پیگیری های مجدانه اقدامات خوبی در این زمینه انجام شود.

به گفته مهندس همایون شاکری طرح جامع مدیریت پسماند پس از 8 سال مصوب شده است.

شایان ذکر است شهردار بیرجند در پایان جلسه از زحمات مهندس علیرضا عباسی در زمینه پسماند تقدیر نمود و مهندس لطایفی به عنوان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند منصوب شد.