EN

شهردار بیرجند/پویایی بافت های تاریخی تحت عنوان گذر فرهنگی

شهردار بیرجند گفت: 200 بافت تاریخی در سطح شهر ظرفیت تبدیل به مکانهایی تحت عنوان گذر فرهنگی را دارند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز پنجشنبه در جلسه مشترکی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تحت عنوان بیرجند در مسیر پایتخت کتاب ایران، افزود: اگر زیر ساخت ها فراهم باشد می توانیم برای ایجاد گذرهای فرهنگی اقدام نماییم و این در حالی است که متولی بافت تاریخی شهر، میراث فرهنگی می باشد که شهرداری اعلام آمادگی می کند در جلسه مشترکی با حضور شهرداری، میراث فرهنگی و ارشاد اسلامی متولی انجام کار در بافت های فرسوده گردد.

وی با اشاره به اینکه قلعه بیرجند فضای بسیار خوبی دارد اضافه کرد: با توجه به اینکه فضاهای متعددی در شهر موجود می باشد می بایست برای این مکان های فرهنگی برنامه ریزی شود و در پی آن برنامه های متنوع فرهنگی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در این اماکن برگزار خواهد شد.

شهردار بیرجند یادآور شد: انعقاد تفاهم نامه مشترکی فیمابین شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند به پیشرفت بهتر کار کمک رسانی نماید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به سبقه فرهنگی و ویژگی های منحصر به فرد استان احداث گذر های فرهنگی را بستری جهت توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر استان برشمرد.

ناصر نبی زاده هدف از گذر های فرهنگ و هنر را احیای شهرسازی فرهنگ مدار و خارج شدن از فضای بسته و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر برشمرد.

وی با اشاره به اینکه بیرجند یکی از شهرهای دارای فرهنگ و تمدن اصیل و قدیمی است، بیان کرد: فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی بسیار غنی است و پرداختن به آن از ضرورت‌هاست و معتقدیم در این مسیر نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: به طور قطع افتتاح گذر فرهنگ و هنر در استان آغاز پربرکتی برای اقدامات فرهنگی است و بستر مناسبی جهت توسعه مشاغل فرهنگی،اوقات فراغت،جاذبه های گردشگری و توریستی و از همه مهم تر رونق اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد بود.

وی افزود: معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران در آینده ای نزدیک،نیازمند فعالیت های فرهنگی،ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر، کمک شهرداری در تبلیغات و فضاسازی و انجام فعالیت های خلاقانه در راستای توسعه این فرهنگ است.