EN

شهروندان بیرجندی همزمان با هفته شهرداری‌ها به همراه شهردار بیرجند مسیر انتهای خیابان غفاری تا ابوذر را رکاب زدند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ شهردار بیرجند روز سه شنبه در حاشیه همایش حمل ونقل پاک گفت: همایش دوچرخه سواری همگانی با استقبال خوبی از سوی شهروندان مواجه شده است.

محمد علی جاوید افزود: هدف از برگزار این همایش اجرای برنامه حمل و نقل پاک، توسعه فرهنگ دوچرخه سواری و عدم استفاده از خودرو است.

وی ادامه داد: امیدواریم با همراهی شهروندان و دستگاههای متولی بتوانیم سه شنبه های بدون خودرو را در شهر بیرجند نهادینه کنیم.

شهردار بیرجند بر همراهی کارکنان دولت و دستگاههای اجرایی در استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل پاک تاکید کرد و گفت: این امر در حفاظت از محیط زیست، جلوگیری از آلودگی هوا و مدیریت ترافیک نقش موثری دارد و گام مثبتی در شهر فرهنگی بیرجند محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای سه شنبه‌های بدون خودرو برای سومین هفته پیاپی در شهر بیرجند اضافه کرد: در همایش دوچرخه سواری همگانی جوایزی به قید قرعه تقدیم شرکت کنندگان می‌شود.

جاوید بیان کرد: در آینده با مشخص شدن اشکالات طرح سه شنبه‌های بدون خودرو مسیرهای اختصاصی برای دوچرخه سواری در شهر بیرجند مشخص می‌شود.

وی این لازمه این امر را ایجاد زیرساخت‌هایی در شهر دانست و گفت: شهرداری تلاش دارد برای خرید دوچرخه با استفاده تسهیلات بانکی به شهروندان کمک کند و در این خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام خواهد گرفت.

شهردار بیرجند توسعه ایستگاه‌های دوچرخه سواری در شهر بیرجند را از دیگر برنامه‌ها در راستای نهادینه شدن فرهنگ حمل و نقل پاک عنوان کرد و افزود: امید است با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت بتوانیم از حمل و نقل پاک در شهر بیرجند به بهترین شیوه استفاده کنیم.

دوچرخه سواران بیرجندی در این همایش مسیر بلوار پیامبر اعظم از انتهای خیابان غفاری را شروع به رکاب زدن کردند و پس از خیابان مدرس در میدان ابوذر به پایان خط این همایش رسیدند.

۲۷ خردادماه امسال اولین سه شنبه بدون خودرو در شهر بیرجند بود که با آغاز به کار پویش حمل و نقل پاک توسط اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند و جمعی از مدیران شهرداری رقم خورد.