EN

شورای پنجم بیرجند در یکسال گذشته عملکرد مثبتی داشته است

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: شورای پنجم بیرجند طی یکسال گذشته با تمام موانع و چالش های پیش رو، عملکرد بسیار مثبتی داشته است.

 

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ دکتر ابراهیم تقی زاده در حاشیه اولین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در سال دوم دور پنجم شورا اظهار داشت: در این دوره از شوراها، عزم راسخی برای دستیابی به جایگاه واقعی شوراها ایجاد شده است و با توجه به اتحاد اعضا امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های موجود برای شهر و شهروندان استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: شفافیت و پاسخگویی از نقاط برجسته شورای پنجم است که تلاش بر این بود با انتشار اطلاعات و اخبار کاری شورا به روشن شدن اذهان شهروندان یاری رسانیم.

 وی ادامه داد: طی یکسال اخیر کمیسیون های مختلف در شورای پنجم به جای پراکنده کاری، اولویت های تخصصی خود را مدنظر قرار دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر افزود: در یک سال فعالیت دور پنجم شورای اسلامی شهر بیرجند فعالیت های خوبی در جهت توسعه عمرانی مناطق مختلف شهر انجام شده که از آن جمله می توان به پروژه های بوستان واقع در سایت اداری، بوستان واقع در خیابان آیت ا… بهجت مهرشهر، زیباسازی میادین و بلوارهای سطح شهر، خانه محله مهرشهر، خانه محله شعبانیه، بازگشایی طرح فرزان، بهسازی خیابان جمهوری و … اشاره کرد.

تقی زاده در ادامه از تلاش اعضای شورا و مجموعه مدیریت شهری جهت فراهم شدن بستر رفاه بیشتر برای شهروندان و رفع مشکلات شهری با استفاده از ظرفیت های موجود خبر داد و عنوان کرد: مدیرانی می توانند موفق باشند که با حداقل های درآمدی نسبت به ارائه خدمات مناسب رفاهی به مردم اقدام کنند.

وی خواست اعضای شورا و شهردار را حل مشکلات و کمبودها دانست و اذعان داشت: در سال گذشته با برگزاری 83 جلسه علنی در شورای پنجم، 269 مصوبه تصویب شد و جلسات کمیسیون های شورا نیز به صورت منظم برگزار گردید.

شایان ذکر است طی یکسال اخیر در کمیسیون های عمرانی و توسعه پایدار 28 جلسه، حقوقی و نظارت 7 جلسه، فرهنگی اجتماعی هنری و ورزشی 16 جلسه، خدمات شهری بهداشت سلامت و محیط زیست 14 جلسه و و کمیسیون بودجه و امور مالی 38 جلسه تشکیل شده است.