EN

طرح استقلال از بهار در مناطق شهری بیرجند اجرا می شود

طرح استقبال از بهار هرسال همزمان با اسفندماه در مناطق شهری بیرجند اجرا می‌شود تا نوروزی متفاوت‌تر را با شاخص‌های جدید برای شهروندان رقم خورد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با بیان اینکه ساماندهی و زیبا سازی فضاهای شهری موجب ایجاد نشاط و سر زندگی در شهروندان می شود، تصریح کرد: به همین منظور در آستانه سال نو و در راستای ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی اقدامات متعددی در برنامه ریزی های این سازمان در قالب طرح استقبال از بهار لحاظ شده است و گلکاری و گل آرایی سطح شهر چشمگیر تر از سالهای گذشته انجام می شود.

امیر ابراهیم زاده با اشاره به این اقدامات افزود: جشنواره المان ها و یادمان های شهری، نورپردازی مناطق مختلف سطح شهر، کاشت درختچه ها و کاشت گلهای فصلی در میادین و بلوارهای شهر انجام می شود.

به گفته وی میدان شهید سلیمانی که میدان ورودی شهر است نیز بهسازی، زیباسازی می گردد.

ابراهیم زاده از نورپردازی های نوروزی خبر داد و ادامه داد: در آغاز سال نو میدان دکتر حسابی مهرشهر، پل موسی بن جعفر واقع در طرح فرزان و بلوار طبیعت( مسیر بند دره)  نورپردازی می شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری از گلکاری چشمگیر نوروزی خبر داد و تصریح نمود: در این راستا کاشت 8 هزار پیاز لاله در فصل مناسب، کاشت 140 هزار بوته گل فصلی در میادین، آیلندها و لچکی ها مانند شب بو، میمون، همیشه بهار و…. در دستور کار می باشد.

ابراهیم زاده ادامه داد: همچنین  5 هزار درختچه زینتی و بوته های گل دائمی شامل سرو طلایی، سرو کامیس، توت مجنون، رز، شمشاد، زرشک زینتی، شمعدانی و…. کاشته می شود و  کاشت10 هزار گونه های پوششی مثل ناز فرانسوی، ناز عقربی، فرانکینیا نیز در میادین، معابر و بلوارهای اصلی و فرعی شهر  در دستور کار  است تا از لحاظ بصری در احیای فضای شهری و استقبال از بهار فضای سبز  مطلوبی را پدید آورند

 

 

به گفته وی مردم همیشه از نمادها استقبال ویژه‌ای داشته‌اند و این استقبال را می‌توان به خوبی در زمان عکس یادگاری گرفتن در کنار نمادها شاهد باشیم

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بیرجند با اشاره به اهمیت نورپردازی و گل‌کاری شهر در آستانه سال نو گفت: گل‌کاری میادین آغاز شده است.

ابراهیم زاده افزود: هدیه شهرداری بیرجند برای نوروز 1400 ساخت نشان‌های نوروزی است که درآستانه نوروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: شهرداری امسال نیز علاوه بر گل آرایی شهر، با نصب 12 المان نورزوی که از 25 اسفند در میدان ها رونمایی خواهد شد به استقبال بهار می‌رود.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه فاز یک میدان آیت‌الله  عبادی در حال انجام است و بهسازی میدان شهید  سلیمانی ورودی شهر از سمت مشهد در دستور کار  است و میدان سپاه سفیر امید و سپیده در برنامه سال آینده شهرداری دیده شده است.