EN

طرح المان میدان عبادی بیرجند ارائه شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، روز گذشته جلسه بررسی طراحی المان میدان آیت ا… عبادی بیرجند در محل سالن جلسات شهرداری با حضور مشاور طرح، پلیس راهور، راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران شهرداری برگزار شد.

شهردار بیرجند اذعان داشت: ساماندهی میدان آیت ا… عبادی شامل محوطه سازی و زیباسازی میدان و نصب المان در بودجه 98 شهرداری در دستور کار قرار گرفت.

محمد علی جاوید با اشاره به اینکه این میدان خارج از محدوده خدماتی شهر قرار دارد افزود: شهرداری ها در خصوص ورود به پروژه های خارج از محدوده خدماتی از نظر منابع مالی، حوزه عملکردی و کارکردی محدودیت دارند.

وی اضافه کرد: با توجه به درخواستهای بسیار از ناحیه شهروندان، در شورای اسلامی شهر اجرای این پروژه از ضروریت های شهرداری شناخته شد و پس از در نظر گرفتن اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفت و فراخوان عمومی تهیه شد.

شهردار بیرجند عنوان کرد: پس از انتخاب طرح شرکت مشاور فضا زیست، با عنایت به اهمیت توجه به ورودی های شهر و ضرورت بهسازی چهره نامطلوب این ورودی، علیرغم نبود منفعتی برای شهرداری با هدف حصول رضایت شهروندان، اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

جاوید یادآور شد: نقشه های فاز اول و مطالعات آن توسط مشاور انتخاب شده که در ادامه فاز دوم و پس از آن انتخاب پیمانکار و … در برنامه قرار دارد.

وی با اشاره به تصویب کلیات بحث معماری، محوطه سازی و زیباسازی این میدان با توجه به برگزاری جلسات قبلی هیأت داوری تصریح کرد: در خصوص مسائل ترافیکی و تاسیسات مربوط به این محل، مطالعات آن انجام شود تا بتوانیم با برنامه ریزی دقیق به این مساله ورود پیدا کنیم.

شهردار بیرجند با اشاره به مساحت 2.2 هکتاری این میدان خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه با توجه به وسعت و هزینه زیاد در یک فاز امکان پذیر نبوده و می بایست مشاور با ابلاغ کلیت موضوع، در خصوص تهیه نقشه های اصلی اقدام نموده و تا پایان سال در این زمینه به جمع بندی نهایی برسیم.

در ادامه، طرح المان این میدان توسط مشاور معرفی گردید و بر ضرورت انتخاب طرحی که صاحب نمادی ماندگار در شهر بیرجند باشد تاکید گردید.

گفتنی است در این جلسه هر یک از حاضرین به بیان نقطه نظرات خود در خصوص طراحی این میدان و مسائل مربوط به آن پرداختنند.