EN

طرح ممیزی املاک در بیرجند اجرا می شود

شهردار بیرجند گفت: طرح ممیزی املاک پس از یک دهه مسکوت ماندن در این شهر به اجرا در می آید.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمد علی جاوید روز سه شنبه در جمع کارشناسان حوزه شهری بیرجند افزود: این طرح با مشارکت بخش خصوصی و زیرمجموعه های شهرداری در سطح مناطق شهری بیرجند اجرا می شود.
وی اظهار داشت: ممیزی املاک و مستحدثات در حوزه شهری زمینه را برای ورود به شهر الکترونیک، تهیه ی بانک اطلاعات شهری و غیره فراهم می کند.
شهردار بیرجند با بیان اینکه طرح ممیزی املاک ابزاری ضروری برای برنامه ریزان شهری است گفت: مدیریت فعلی شهرها، ابزار و لوازم خاص خود را می طلبد که یکی از مهمترین آن ها داشتن اطلاعات صحیح در زمینه لایه های مختلف بافت شهری است .
وی افزود: آمار و اطلاعات املاک و غیره از طریق انجام درست ممیزی حاصل می شود که این کار در تصمیم گیری های صحیح و برنامه ریزی شهری نقش موثری دارد.
جاوید تاکید کرد: طرح بزرگ ممیزی املاک شهر بیرجند به عنوان گامی در راستای شهرداری الکترونیک و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.
وی اذعان داشت: شهرداری بیرجند بر اساس همین اطلاعات خدمات رسانی می کند و نقش مهمی در توزیع خدمات به شهروندان دارد.
ممیزی املاک عبارت است از تولید اطلاعات شهری خاص املاک، ساختمانها ، واحدهای صنفی و غیره که توسط گروههای ویژه و آموزش دیده، بر روی فرم های مشخص با اقلام اطلاعاتی مورد نظر انجام می پذیرد.
شهرداری ها به عنوان متولیان اصلی شهر در زمینه نوسازی و بهسازی به استناد قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347 میتواند نقش کلیدی در ایجاد بانک اطلاعات املاک شهری داشته باشد.