EN

طرح های سلامت محور در اولویت شورا و شهرداری بیرجند قرار گرفت

شهرداربیرجند گفت : طرح های سلامت محوربا هدف ارتقاء شاخص های سلامت شهروندان در اولویت نخست سیاست های راهبردی دو نهاد مردمی شورا و شهرداری این شهر قرار گرفته است .

 

به گزارش مدیریت ارتباطات امور و بین الملل شهرداری بیرجند ؛ مهندس محمد علی جاوید درجمع اعضای گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی ( مرهم) افزود: براین اساس اعضای شورای اسلامی شهربیرجند ازطرح های سلامت محور در مناطق کم برخوردارشهرحمایت و پشتیبانی می کنند .

وی اظهار داشت : در ابعاد چهارگانه سلامت ؛ شورای اسلامی و شهرداری نقش غیرقابل انکاری دارند و نقش اول سلامت شهری برعهده شهرداری هاست .

شهرداربیرجند گفت : یکی از کارکردهای اساسی شهرداری هابه عنوان نهاد اجتماعی تامین حفظ و ارتقاء سلامت شهروندان است .

وی افزود : سلامت یکی از ارزش ها و نیازهای اساسی هرانسانی است که در مکاتب الهی وبین الملل به صراحت به آن اشاره شده است .

جاوید تصریح کرد : حفظ و ارتقاء سلامت فردی و اجتماعی شهروندان یکی از پیش شرط های تحقق توسعه پایدار شهری است .

وی تاکید کرد : توجه به مفهوم سلامت وضرورت آن در توسعه یافتگی ونیز چگونگی نیل به این مهم امری لازم و ضروری است، به طوری که شورا و مدیریت شهری در این بین نقش مهمی دارد .

شهرداربیرجند گفت : گسترش هربیشتر فعالیت های جسمانی و فرهنگ سازی شهروندان در این زمینه با برنامه ریزی علمی قابل اجرا است و باید به این سمت حرکت کرد .

وی ادامه داد : فعالیت های جسمانی ، محور نشاط و سلامت عمومی است وباید در قالب برنامه های کوتاه ، میان و بلند مدت تدوین شود کهه الحمدالله کارهای خوبی در این زمینه در بیرجند انجام شده است .

گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان مرهم به منظورویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه ، فک و صورت به بیرجند سفرکرده است .

این گروه از سال 1387 به صورت رسمی تحت سرپرستی پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی فعالیت خود را آغاز کرده و در اقدامی خیرخواهانه سفربه مناطق محروم را دستورکار خود قرار دادند .