EN

عدم تحویل اتوبوس های نو به شهرداری بیرجند به بهانه مخدوش بودن شماره شاسی

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند مرداد 96 بر اساس قرارداری اقدام به خرید 18 دستگاه اتوبوس یوتانگ یورو 5  از شرکت ایران خودرو دیزل کرد که تاکنون تحویل این سازمان نشده است.

 

رئیس سازمان حمل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: مبلغ این قرارداد 10 میلیارد تومان بوده که همزمان با انعقاد قرار داد 5 میلیارد تومان معادل 50 درصد قرارداد  به شرکت سازنده اتوبوس ها پرداخت شده است.

مهندس یدا… غلام پور افزود: همزمان با پرداخت 50 درصد قرارداد، مابقی مبلغ اتوبوسها نیز در قالب یک برگ چک 5 میلیارد تومانی تحویل اتحادیه اتوبوسرانی کشور شده  تا پس از تحویل تمام اتوبوس ها به شهرداری بیرجند، چک نقد شود.

وی با بیان اینکه بر اساس این قرارداد شرکت ایران خودرو دیزل متعهد بوده 8 دستگاه اتوبوس را بهمن 96 و مابقی اتوبوس ها را اردیبهشت 97 تحویل شهرداری بیرجند دهد گفت: بعد از چند ماه تأخیر، در شهریور ماه 97 این 18 اتوبوس آماده و شماره شاسی آنها با تنظیم صورتجلسه ای اختصاص داده شده است.

غلام پور با بیان اینکه در ابتدا پلیس راهور از شماره گذاری این خودروها خودداری کرد، افزود:با پیگیری های انجام شده در  آذر ماه سال جاری، 7 دستگاه اتوبوس شماره گذاری و تحویل شد و هنوز مابقی اتوبوس ها تحویل نشده است.

شهردار بیرجند نیز در این خصوص گفت: پلس راهور دلیل عدم شماره گذاری این اتوبوس ها را مخدوش بودن شماره شاسی اعلام کرده است.

مهندس محمد علی جاوید با بیان اینکه جای تعجب دارد که اتوبوس های نو، شماره شاسی مخدوش دارند اضافه کرد: در صورت مخدوش بودن شماره شاسی باید شرکت سازنده جوابگو باشد نه شهروندان بیرجندی که این روزها در انتظار این اتوبوس ها برای نوسازی ناوگان درون شهری خود هستند.

وی با بیان اینکه شهرداری بیرجند هیچ گونه بدهی به شرکت سازنده ندارد و حتی برای اتوبوس های تحویل نشده هم اقساط پرداخت می کند عنوان کرد: در این شرایط باید شرکت ایران خودرو دیزل پاسخگو باشد زیرا بر اساس قردارداد، باید این شرکت اتوبوس ها را  شماره گذاری و بیمه نموده و تحویل دهد.