EN

عصاره تلاش دو ساله مدیریت شهری در جلسه پروژه های عمرانی بررسی شد

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، جلسه پروژه های عمرانی شهرداری با حضور شهردار، مشاور حوزه فضای سبز شهرداری و جمعی از مدیران و کارشناسان مرتبط برگزار شد.

شهردار بیرجند در این جلسه که در محل سازمان عمران شهرداری برگزار شد اظهار داشت: ابتدای آذر ماه سال جاری 2 سال از تصدی پست شهردار توسط اینجانب می گذرد که طی این مدت پروژه هایی را تعریف کردیم که برخی از این پروژه ها سبک تر بوده و در برنامه های کوتاه مدت به بهره برداری رسیده و برخی از پروژه ها تحت عنوان پروژه های شاخص که عصاره تلاش مجموعه مدیریت شهری می باشد خلاصه می گردد.

مهندس محمد علی جاوید افزود: شهرداری بیرجند وظایف متعددی از قبیل تنظیف، پسماند، فضای سبز، آسفالت، حقوق و مزایای کارکنان و … دارد اما قرار است اقداماتی در سطح شهر انجام شود که برایند تلاش همکاران در سالهای مختلف باشد.

وی اضافه کرد: همکاران در حوزه های مختلف، تجربیاتی دارند که در چند پروژه خلاصه شده و عمده آنها استارت خورده که با توجه به هزینه کرد در این شرایط سخت، می بایست به ثمر برسند بنابراین بنا داریم که تاریخ مشخصی برای افتتاح این پروژه ها اعلام نماییم.

شهردار بیرجند عنوان کرد: باید تمام مورادی که برای اجرای یک پروژه مورد نیاز می باشد تعیین شده و هماهنگ باشد تا بتوانیم پروژه ها را با برنامه زمان بندی به انجام برسانیم.

جاوید نیاز هر پروژه ای را در وهله اول تامین منابع مالی دانست که بر عهده حوزه معاونت توسعه مدیریت و منابع می باشد و پس از تعیین منابع مالی، می بایست برای کلیه پروژه ها ، غیر از مهندسین ناظر شهرداری، مشاور ذیصلاح تعیین گرددتا پروژه ها با بهترین کیفیت به نتیجه برسند.

مشاور حوزه فضای سبز شهرداری بیرجند نیز در ادامه این جلسه خاطر نشان کرد: مساله اصلی در بحث فضای سبز، نیروی انسانی می باشد که از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد.

مهندس صفایی با اشاره به گستردگی فضای سبز این شهر و وجود استانداردهای خوب جهانی در این زمینه اذعان داشت: ورود بخش خصوصی و کمک گرفتن از آنها در این زمینه ضروری بوده و در بخش نگهداری، استفاده از بخش خصوصی مهم می باشد و باید پیمانکارانی برای نگهدای درست از فضای سبز ما که مدرن شده انتخاب شوند.

وی با اشاره به درخواست حضور ناظر عمران و ناظر فضای سبز در پارکها ادامه داد: برنامه های ما در زمینه فضای سبز گسترده می شود و این مساله نگرش تخصصی به بحث فضای سبز را می طلبد.

مشاور حوزه فضای سبز شهرداری با اشاره به وجود کمبود در بخش گیاه پزشکی سازمان از فعال شدن این بخش در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری خبر داد و تصریح نشان کرد: با توجه به اقلیم خشنی که در منطقه وجود دارد باید از عجله در کارهای مربوط به فضای سبز خودداری کرد.

لازم به ذکر است پروژه های بوستان جنگلی، بوستان خطی نشاط ضلع غربی و شرقی، بوستان خطی مهرشهر، میدان اجتماعات، فرهنگسرای شهر، محوطه سازی و جایگاه پسماند، بهسازی بلوار صیاد شیرازی، بهسازی میدان شهدای عبادی، مطالعات طرح جامع ترافیکی شهر، پارکینگ طبقاتی حکیم نزاری، نصب المان و بهسازی میدان شهدا، درختکاری و اصلاح فضای سبز شهرداری، بهسازی بافت فرسوده، بهسازی خیابان جمهوری و آسفالت معابر شهر از جمله پروژه های شاخص شهرداری بیرجند می باشد.