EN

عملکرد شهرداری بیرجند روی میز شورا/ورودی شهر زیباسازی شود

اعضای شورای شهر بیرجند در جلسه روز شنبه شورای شهر نظرات خود را در رابطه با گزارش عملکرد شهردار بیرجند ارائه کردند.

 

به گزارش  مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛  در جلسه روز شنبه شورای شهر بیرجند، شهردار بیرجند اقدام به ارائه گزارش فصلی از عملکرد حوزه‌های مختلف شهرداری داد و اعضای شورای اسلامی شهر نیز نظرات خود را نسبت به گزارش عملکرد بیان کردند.

عضو شورای شهر بیرجند در این جلسه گفت: یکی از نقاط قوت عملکرد شهرداری بیرجند تلاش برای ایجاد عدالت اجتماعی از طریق توجه یکسان به شمال و جنوب شهر است.

دکتر محمد علی طاهری با اشاره به گزارش‌های فصلی شهرداری بیرجند اظهار کرد: ارائه گزارش‌های شهردار و معاونین شهرداری نقش مهمی در افزایش نظارت‌های مردمی دارد.

 عضو دیگر شورای اسلامی شهر بیرجند نیز با اشاره به تأثیر ارائه گزارش‌های فصلی در اعتمادسازی مردم نسبت به عملکرد، اذعان داشت: با توجه ویژه شهرداری به بحث شهر الکترونیک اگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که مردم این گزارش‌ها را در بستر الکترونیک مشاهده کنند نیز بسیار مطلوب است.

زهره موهبتی بیان کرد: یکی از مواردی که شهرداری باید به آن توجه ویژه نشان دهد ورودی و خروجی شهرها است که ورودی از سمت کرمان اصلا جلوه خوبی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از معضلات شهر بیرجند سطل‌های زباله است که در بسیاری از شهرهای بزرگ جمع شده است و در بیرجند نیز بسیار نازیبا است.

وی افزود: می‌توان با فرهنگ‌سازی از مردم درخواست کرد که زباله خود را در ساعت مشخصی جهت جمع‌آوری بیرون از منزل قرار دهند تا معضل سطل‌های زباله حل شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند نیز با اشاره به ضرورت توجه بیشتر شهرداری به زیبا سازی ورودی شهر بیرجند، تصریح کرد: از دیگر اقدامات ضروری توسط شهرداری حل مشکل ترافیک شهر به ویژه در خیابان‌های جمهوری، طالقانی و مدرس است.

حجت‌الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد ادامه داد: از شهرداری می‌خواهیم که در طراحی آیلندها و سایر پروژه ها از تنوع بهره ببرد چرا که گاه مشاهده می‌کنیم این امر لحاظ نمی‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر بیرجند با اشاره به روزهای پایانی سال و نزدیک شده نوروز، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این روزها بحث درختکاری به ویژه درختان مثمر است.

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات ضروری تلاش برای برگزاری کنگره عالمان بیرجند است که در این زمینه حدود ۶۰ شخصیت برجسته در خراسان‌جنوبی شناسایی شده است.

عضو دیگر شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در جلسه شورای شهر گفت: با توجه به اینکه یک درصد از بودجه هر سازمانی می‌تواند به بحث ورزش اختصاص یابد، از شهردار درخواست تقویت کمیته ورزش را داریم.

رضا حسنی صفت یادآور شد: برخورد جدی‌تر با تخلفات ساختمانی و اطلاع رسانی برخورد با این تخلفات، برنامه ریزی برای پرداخت برخی از معوقات کارکنان شهرداری که از دوره‌های قبل باقی مانده و نظارت بر پروژه‌های در حال ساخت باید جدی‌تر مد نظر باشد.

وی عنوان کرد: البته در حال حاضر و در دوره مدیریت جدید شهرداری حقوق کارکنان به موقع پرداخت می‌شود.