EN

فرهنگسرای بیرجند در دهه فجر به بهره برداری می رسد

شهردار بیرجند گفت: ساخت فرهنگسرای بزرگ بیرجند در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ محمدعلی جاوید افزود: عملیات اجرایی این طرح با زیربنای ۱۵ هزار متر مربع و مساحت سه هزار متر مربع سال ۱۳۹۲ آغاز شد.

 وی بیان کرد: سالن همایش فرهنگسرای بیرجند جزو ۱۰ سالن برتر کشور است و با بهره‌برداری از این پروژه نیازمندی عمومی شهروندان در برگزاری مناسبت‌های مهم ملی، مذهبی، رفاهی و استانی رفع خواهد شد.

شهردار بیرجند گفت: در مجموع برای اجرای این پروژه فرهنگی عمرانی ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز بوده که تاکنون ۳۳ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و ۱۷ میلیارد تومان اعتبار دیگر برای تکمیل مجموعه نیاز داریم.

وی افزود: شهرداری تا قبل از سال ۹۷ مبلغ ۱.۲ میلیارد تومان، سال ۹۷ نیز ۱.۶ میلیارد تومان و سال گذشته ۱۳.۵ میلیارد تومان برای ساخت فرهنگسرا هزینه کرده است.

جاوید بیان کرد: این طرح که از نیازهای اساسی مرکز استان بوده، از محل منابع داخلی شهرداری تامین اعتبار شده است.

وی سالن همایش و آمفی تئاتر با ظرفیت ۲ هزار صندلی، ساختمان اداری، آتلیه آموزش و سایت، رستوران و کافی‌نت، کتابخانه با ۲ سالن مطالعه، گالری و نگارخانه را از امکانات در نظر گرفته شده برای فرهنگسرای بیرجند ذکر کرد.

هفت طرح عمرانی شاخص دیگر از جمله بهسازی، مرمت و محوطه‌سازی دیوار یخی، پارکینگ طبقانی حکیم نزاری، فاز اول محوطه‌سازی پارک خطی بیرجند، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در مهرشهر، احداث المان مزار شهدای گمنام در پارک پروفسور معتمدنژاد و پارک الهیه و انقلاب توسط شهرداری بیرجند در دست اجرا است.