EN

قول ۶ میلیارد تومانی معاون وزیرکشور برای اتمام طرح‌های شهرداری بیرجند

قول ۶ میلیارد تومانی معاون وزیرکشور برای اتمام طرح‌های شهرداری بیرجند

معاون توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور برای اتمام پروژه های عمرانی شهرداری بیرجند ۶ میلیارد تومان اعتبار قول مساعد داد.
به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، مهدی جمالی نژاد روز گذشته در روند بازدید از پروژه‌های شهرداری، از پروژه در حال احداث چهارشنبه بازار بیرجند بازدید و اظهار داشت: سه میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای این پروژه اختصاص می دهیم تا روند اجرا تسریع یابد.
وی افزود: این بازارچه اقدامی ارزنده در شهر بیرجند است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.
شهردار بیرجند نیز در محل این پروژه افزود: چهارشنبه بازار بیرجند با 269 غرفه در مساحت 5 هزار و 300 مترمربع و از محل اعتبارات شهرداری در هفته دولت امسال کلنگ زنی شد.
مهندس محمد علی جاوید افزود: مبلغ 2 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات شهرداری برای تکمیل چهارشنبه بازار در نظر گرفته شده که تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.
معاون عمران توسعه امور شهری وروستایی وزارت کشور در ادامه، ازسایت پسماند شهرداری بازدید کرد و گفت: شهرهای خراسان جنوبی به ویژه بیرجند تمیزترین شهر کشور است.
جمالی نژاد با بیان اینکه سه میلیارد تومان اعتبار برای کمک به این پروژه اختصاص می‌دهیم افزود: شهرهای کشور که رشد داشته اند چندین برابر بودجه توسط سرمایه گذار جذب شده است.
وی با بیان اینکه یک راهبرد مهم برای تحول شهر، ورود سرمایه گذار می باشد اما بیرجند در این راستا کمرنگ عمل کرده، بیان داشت: تلاش شود سرمایه گذارانی که علاقه مند به سرمایه گذاری در خراسان جنوبی هستند تشویق شوند.
شهردار بیرجند نیز اظهار داشت: برای تکمیل پروژه نیاز به 7 میلیارد تومان است زیرا وسعت کل سایت مدیریت پسماند 85 هکتار است و این سایت در وسعت 26 هکتار و برای 150 تن زباله طراحی شده است.
جاوید افزود: ساماندهی سگهای ولگرد با ساخت مکان نگهداری جدید و تمامی امکانات با متراژ 3 هزار مترمربع با ساخت اتاقهای مربوطه، برق رسانی، آبرسانی و انتقال سگها به محل از برنامه‌های شهرداری بوده است.
بازدید از پناهگاه سگ‌های بلاصاحب بیرجند از دیگر برنامه‌های معاون عمران وتوسعه امور شهری وروستایی وزارت کشور بود.
در جریان بازدید از چهارشنبه بازار بیرجند و سایت85 هکتاری پسماند شهرداری بیرجند؛ جمالی نژاد برای اتمام طرح‌های عمرانی شهرداری بیرجند 6 میلیارد تومان وعده داد.