EN

لوایح کمیسیون ماده صد شهرداری بیرجند الکترونیکی شد

دبیرکمیسیون ماده 100شهرداری درخصوص الکترونیکی شدن لوایح این کمیسیون گفت: با الکترونیکی شدن لوایح کمیسیون ماده صد شهرداری راندمان این کمیسیون در محاسبه جریمه و تنظیم فرم گزارش جریمه لایحه توسط سیستم افزایش می یابدو همچنین امکان  خطا در محاسبه کاهش می یابد.

اصغری ادامه داد: تشخیص سیستم در انتخاب تبصره جهت کد های تخلف اعلام شده، محاسبه مبلغ به طور کامل توسط سیستم، جلوگیری از اشتباهات کاربر و محاسبه ارزش معاملاتی و درج آن در فرم از مزایای این طرح می باشد.

وی با بیان اینکه در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته است تصریح نمود: بررسی دقیق تبصره های ماده صد به لحاظ چگونگی شمول، بررسی کدهای تخلفات اعلامی کنترل فنی و اعلام کدهای مورد نیاز جدید به مناطق و همچنین نوشتن فرمول سیستمی برای هر تبصره به تفکیک هر سال و برگزاری جلسات متعدد با همکاران فن آوری اطلاعات از جمله این اقدامات می باشد.

اصغری با اشاره به مشکلات روند سنتی کمیسیون ماده صد گفت: عمده این مشکلات عدم دسترسی سریع به اطلاعات پرونده، عدم اطلاعات سریع و بهنگام برای ارباب رجوع، محدود بودن آماده سازی پرونده جهت طرح در کمیسیون، مشخص نبودن محل قرار گیری ملک برای اعضا و همچنین مشخص نبودن سوابق ملک برای اعضا از قبیل پروانه، پایانکار، استعلامات و….. بوده   که با این روند برخی از این مشکلات رفع می گردد.

به گفته وی سرعت پایین ، محاسبه دستی، خطا در محاسبه و اشتباه درج تبصره مورد شمول نیز از معایب روش محاسبه دستی بود که با الکترونیکی شده لوایح این مشکلات تا حد زیادی مرتفع گردید.

وی در پایان از همکاری مدیریت فناوری اطلاعات شهرداری  در اجرای این طرح تشکر و قدردانی نمود.