EN

مجتمع فوریت های اجتماعی شهرداری افتتاح شد

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: شهرداری بیرجند در راستای انجام وظایف قانونی خود در خصوص جمع آوری و ساماندهی متکدیان، نسبت به بازسازی و ترمیم ساختمانی واقع در پارک آزادی تحت عنوان مجتمع فوریت های اجتماعی شهرداری اقدام نموده است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند، محمد محمد زاده اظهار داشت: این مجتمع شامل دو مجموعه مجزا ی جمع آوری متکدیان و گرمخانه می باشد.

وی با اشاره به اینکه با کمک و مشارکت شهروندان مقابله با این آسیب اجتماعی به نتیجه می رسد عنوان کرد: با فرهنگ سازی عمومی و نهادینه کردن عدم کمک به متکدیان خیابانی به عنوان یک ضرورت اجتماعی می توانیم کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح شهر نماییم.

معاون خدمات شهری یادآور شد: شهرداری بیرجند در زمینه کاهش تکدی گری و عدم حضور متکدیان در سطح شهر با توجه به شیوع بیماری کرونا، کمک های مختلفی به افراد آسیب دیده در این حوزه نموده است.

محمد زاده اذعان داشت: شناسایی متکدیان زباله گرد و تحویل بسته غذایی با کمک خیرین، شناسایی 40 خانواده از متکدیانی که به لحاظ رعایت موارد بهداشتی در سطح پایینی قرار داشتند و تهیه و تحویل بسته های بهداشتی، تهیه لوازم اولیه و ضروری به 10 خانواده از متکدیان و پیگیری جهت تامین هزینه پوشاک 25 نفر از کودکان زیر 17 سال نیازمند از جمله اقدامات این حوزه می بشد.

وی عنوان کرد: از دیگر اقداماتی که برای متکدیان صورت گرفته می توان به شناسایی متکدیان بیمار و دارای بیماریهای صعب العلاج، پرداخت اجاره اردیبهشت ماه 6 خانواده نیازمند، پیگیری اشتغال بانوان نیازمند و بهبود یافته و پیگیری هزینه های درمانی افراد بیمار و تقبل کلیه هزینه های درمانی آنها اشاره کرد.

معاون خدمات شهری از تحویل ملک مسکونی به مدت یک سال به صورت رایگان به یک خانواده نیازمند و توزیع غذای گرم بین خانواده های متکدیان در چهارشنبه های هر هفته خبر داد و افزود: تهیه و تحویل لوازم التحریر به خانواده های بهبود یافته دارای دانش آموز و پرداخت هزینه های بیمارستان کودک معتاد از دیگر اقدامات در این خصوص می باشد.

وی از شناسایی 106 نفر از افراد درگیر آسیب  با هماهنگی تیم میدانی کنترل و کاهش آسیب شهرستان خبر داد و اضافه کرد: شناسایی 15 مورد مخروبه محل استعمال مواد مخدر، افراد کارتن خواب، پاتوق های محل تجمع متکدیان و معتادین، شناسایی زنان و دختران ویژه و سالمندان بی خانمان و بلامکان نیز از دیگر فعالیت ها می باشد.

معاون خدمات شهری در ادامه به شناسایی کودان معتاد، کودکان فاقد شناسنامه، پلمپ منازل محل تجمع متکدیان و معتادین ، تذکر به متکدیان در سطح شهر و درج در پرونده آنان و اخذ دستور قضایی برای متکدیان اشاره کرد.