EN

معاون ریس جمهور : بیرجند شهری تمیز است

معاون ریس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مدیران روابط عمومی این سازمان در تهران، بار دیگر از بیرجند به عنوان شهری تمیز یاد کرد.

 

عیسی کلانتري معاون رئیس جمهوري در این نشست از مردم بیرجند به عنوان مردمی با فرهنگ بالا در حوزه محیط زیست و از بیرجند به عنوان شهري تمیز یاد کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پارسال نیز در برنامه تلویزیونی سرزمین ما با بیان اینکه آموزش و حفاظت از محیط زیست باید فرهنگ سازي و از خود مردم شروع شود، گفت: در شهر بیرجند شما زباله اي روي زمین پیدا نمی کنید و فرهنگ مردم بالاست .

شهردار بیرجند نیز با بیان اینکه این عنوان نشأت‌گرفته از اصالت، فرهنگ و ایمان مردم است، اظهار کرد: تمیز بودن شهر بیرجند قطعاً بدون کمک مردم و شهروندان حاصل نمی‌شود.

.به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ جاوید خواستار همکاری مردم در راستای تمیز ماندن این شهر فرهنگی شد و اظهار کرد: شهرداری به تنهایی و بدون حمایت مردم قادر به انجام این رسالت نیست.

مهندس محمد علی جاوید ادامه داد: چون اكثر زباله‌ها قابل بازيافت هستند، بهتر است همه مردم با رعايت اصول بهداشتي به تفكيك زباله‌هايي همچون كاغذ، شيشه، آلومينيوم، زباله‌هاي تر از خشک و ساير زباله‌ها بپردازند تا شهر و در نتيجه محيط زندگي سالمي را داشته باشند.